Birçok kişiye göre oyunda gerçekten ciddi hatalar mevcut. Yanlız unutmayalım ki bu oyun Pes serisinin bir üyesi. Bu da seride hemen hemen her oyunda kendine ait sorunları aklımıza getirmeli.. Pes3'ten beri oynayan birisi olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki oyunun hataları genelde pc'ye port edilmesinden kaynaklanmakta.
Grafiklerin kasıcı ve yorucu olmasının sebebi, x360 gibi 2 crossfire ekran kartına sahip bir alet için yapılması ve bu versiyonundan Pc'ye port edilmesi. Oyunda gerçek anlamda bir grafik akışkanlığından bahsedilecekse en azından sli ya da crossfire seçenekleri gözden geçirilmeli.
"Ama bunu unutmayalım ki PES serisi halen daha alternatifi olmayan bir oyun.Bunun oyun olduğunu unutarak fazla şeyler bekliyoruz belki de ama dediğim gibi bizi bu moda sokan da Konami ve Seabass'ın ekibidir..." demiş Savage arkadaşımız. Ben bu konuya katılmakla birlikte pes6 online oynarken duyduğum en büyük şikayetlerin genelde grafik üzerine olduğunu, aslında Konami'yi daha çok grafik yenileme zorunluluğuna sokanların biraz da biz kullanıcılar olduğumuzu düşünüyorum.
Evet, Pes6'nın online sorunları, lagı , maçları saymaması, 2v2'lerde sorun çıkartması, grup seçeneği yüzünden oyuna almaması gibi sorunları vardı. Ama Konami bu sorunların üzerine gitmek bağlamında hepsini ortadan kaldıracak çözümler üretmeye çalışmış sanırım. Main Chat olayının, friend list'in, (hele ki asıl bomba bu) 2v2'nin ve grupların kaldırılması, aslında sorunlara yönelik bir solüsyon gibi görünüyor. Peki oyunun online modunda bu kadar eksi varken hiç mi artılar yok?
- Odaya girdiğinizde amacın maç olduğunu hatırlatan geri sayım işlemi:D
- Hiçbirşey yapmadan duran oda sakinlerinin odadan şutlanması,
- Karşılıklı dayanışmaya bağlı sürekli time-out seçeneği,
- Daha gerçekçi bir bağlantı hesaplama sistemi,
- Online moda girdiğinizde formation'un tek bir kez yüklenmesinin yeterli olması,
vs... sayılabilir.
Online modun yanında bence oyundaki en büyük yenilikler genelde offline seçeneklere yoğunlaşmış durumda. Zaten bunu Dvd kutusunun kapağını açar açmaz anlamıştım, çünkü içindeki broşürde Offline turnuvalarla ilgili bir reklam vardı.
Hemen hemen tüm modlarda yenilikler insanın gözüne çarpıyor yine de.. Eğer gerçekçilik arıyorsanız, küçük bir takım seçip Master lig'de saçlarınızı ağartmayı önerebilirim. Ayrıca bu modda Fifa içerisinde Şampiyonlar Ligi seçeneğine denk gelen bir oyun sistemi zaten mevcut. Eğer gözleriniz fıldır fıldır olup, hala şampiyonlar ligi arıyorsanız, bu modun master lig içinde gizli olduğunu ve birinci lige çıktığınızda şampiyon olduktan sonraki sezon karşınıza çıkacağını size hatırlatırım( İsmi Pes 6'da Wefa Lig'di)
Son olarak, oyunu çok fazla yeren yazı okudum burada.. Doğrusu ben online mod dışında oyunun büyük gelişmeler kaydettiği düşüncesindeyim. Oyunda kesinlikle denge sorunları daha aza indirgenmiş. Gerçi İnter takımının yerini biraz da Barcelona almış gibi ama. Yine de 2 yıldızlı ya da daha zayıf bir takımla 5 yıldızlı takımlara karşı gerçekten başarılı savunma yapılabiliyor. Bu bağlamda gerçekçiğini azalmadığını, aksine bizim beklentilerimizin de üstüne çıktığını hatırlatmak isterim. Kaldı ki savunmayı tam oturttum dediğiniz anda Pc yeni bir hücum anlayışını benimsiyor ve en zayıf gördüğü noktanızı belirleyip oradan saldırıyor. Sadece bu son söylediğim yenilik bile, oyunun offline moda entegre edildiğinin açık bir göstergesidir..
Şundan eminim ki, yaklaşık bir ay sonra tüm oyuncular bu yaptıkları olumsuz eleştirileri unutup oyunun güzelliğine kendilerini kaptıracaklar.
Saygılar