PES serilerini uzun senelerdir oynayan tecrübeli oyuncular bilirler ki PES'i PES yapan husus çok tatmin edici olmayan grafikleri ile beraber diğer futbol oyunlarından kat be kat daha iyi bir oynanabilirliğe ve gerçekçiliğe yani simulatif yapıya sahip olmasıdır.Şu halde PES serisi neden insanların gönüllerinde taht kurmuştur diye bir soru soracak olursak,bunu cevabı grafikler değil oynanabilirlik (gameplay) olacaktır.
Bugün geldiğimiz noktada KONAMI artık oyunun ünvanını tehlikeye sokacak kadar kötü bir oynanabilirlikle oyunu piyasaya sürmüş ve bu yüzden serinin sadık oyuncuları tarafından ağır bir şekilde eleştirilmektedir ve kullanıcılar bu eleştirlerinde sonuna kadar haklıdır da.
Bu seriye gönül vermiş insanlar için grafik çok az belki de hiçbir şey ifade etmektedir,konuyu açan arkadaşımızın anlamadığı veya ıskaladığı nokta da bu sanırım.