Beyler sakin biraz. Adamı deli etmeyin. topiği amacına uygun kullanın lütfen
Şimdi bu gerekli fırçadan sonra gelelim oyunun çözümüne:
Evet arkadaşlar oyunu bol bol oynama fırsatım olmasada edindiğim izlenimleri yazayım:
1- grafikler çok güzel ama bunun bedeli olarak sistem kasıyor. Birde devreye spiker girerse ne olur bilmiyorum. şimdi oyunun tüm nimetlerinden faydalanmak için çok iyi bir karta ihtiyaç olduğu kesin fakat konami her moda uygun olsun diye bir güzellik yapmış. settingste "quality" sekmesinde lovv u seçerseniz oyun directx 8.1 modunda çalışıyor. (bu modda 128 mb ekran kartı bile çok geliyor. )
eğer mediumu seçerseniz directx 9.0 modunda çalışıyor ki orta seviye her ekran kartı destekler. Bu modda oyun özelliklerinden pekte fazla birşey kaybetmessiniz.
high modunda ise directx 9.0 c modunda çalışıyor ki, bu modda baba bi ekran kartı lazım.
Ama medium ayar bence oyundaki tadı fazlasıyla veriyor.
şimdi gelelim oynanışa.:
oyuna biraz yabancılık çekiyorsunuz ilk etapta ama daha sonra alışınca pes6 daki bazı hataların düzeldiğini görüyorsunuz. bunlar:
1- anlamsın uzaya atılan kafa vuruşları kalkmış
2- uzaktan çekilen şutların uzaya gitmesi kalkmış (çok az, yok denecek kadar)
3- hakemin arkadan sert (belini kırma)müdahaleleri affetmeyip kırmızıyı göstermemesi kalkmış. Artık hakem affetmiyor. Bu arada her fiziki mücadeledede hakem oyunu durdurmuyor eskisi gibi. Oynayın oynayın diyor.
4- her topa yatan oyuncunun topu alması, oyuncunun ayağına topun yapışması yapışması kalkmış. Her yatıldığında top alınmıyor artık.
5- futbolcu mücadele sırasında kendini yere atabiliyor, bu durumda yedirdiniz yedirdiniz yoksa sarı kartta yeme olasılığı yüksek.
Ayrıca oyunda kaleciler zor gol yiyor. birebirde bile kurtarması zor pozisyonları çıkarıyorlar. muhtemel fakat basit bir şutta da afalladığı oluyor.
gelelim eksilerine:
bana göre oyunun grafik açısından zorlanması oyuncuların hareketlerindeki esnekliği biraz almış. oyuncular biraz daha robotlaşmış. bu anlamda fifaya benzemiş desek yanlış olmaz. Bana kalırsa oyuncular açısından grafiklerdeki aşırı zorlama oyunu biraz robotik hale getirmiş.
Birde topun hızında bence problem var. Top gülle gibi gidiyor. ÇOk fazla zıplamıyor. Sanki topun ağırlığı artmış. Buda şut sert çekilsede ağır gidiyor.
Oyuncularda şut çekerken ilerleyen güç barı çok yavaşlatılmış. Pes 6 da bastığımız sürenin 3-4 katı daha fazla tuşta basılı beklettiğimizde ancak güçlü vuruyor futbolcu. bence bu noktadada arası bulunsaymış daha iyi olacakmış.
Tabi pes 6 çıkıncada çok yadırgamıştık zamanında, hatta ben uzun bir süre pes 5 te direnenlerdenim. fakat tam sürümde oynadıkça vazgeçilmez oldu. şimdiki yabancılık çekmemizde bundan olsa gerek ... Kesinlikle önümüzdeki seneye damgasını vuracak bir oyun. Alışılmaya değer bir oyun kesinlikle. zaten her şeyiyle pes6 ya benzeseydi yeni oyun olmasının ne anlamı kalırdı ki.
Bu arada son bir not: demoyu fazla oynamayın. tam sürümü bekleyin, tam sürümde mutlaka farkılıklar oluyor. oynanabilirlikte bile oluyor fark. bu nedenle çokta yüklenip oynanması taraftarı değilim. Kısıtlamalar insanın sinirini bozuyor biraz.