Ama şunu kabul etmek gerekiyor bence, ki bu çok da normal bişey ayrıca, birisi için 350 puan yeter hayal ettiği yere girmeye, ama başkası için yeterli olmayabilir, küçük hedef büyük hedef olarak değerlendirmemek lazım bunları, sonuç olarak çok talep edilen yerin puanı fazla olur, az talep edilenin az. Farklı hedefleriniz var, farklı beklentileriniz vardı, tabiiki de farklı değerlendireceksiniz.
ÖSS meselesine gelince, şunu çok açıkça söyleyelim, ÖSS'yi bugün kaldırdık deseler, başta Boğaziçi, Koç, Sabancı, Bilkent, ODTÜ, İTÜ gibi okullar olmak üzere çoğu üniversite kendi sınavlarını kendileri yapmaya başlayacaklar. Bu sefer de tek sınav değil, birden fazla sınava girmek zorunda kalacaksınız. Sistem'in en büyük eksiği bence, üniversiteye girmeden önce yeteneklere ve beklentilere uygun bölümlendirmeleri yapamaması, lisede hatta ortaokulda. Ki bu üniversite meselesinin gelişmiş ülkelerdeki çözümleri de çok farklı değil, Japonya'da bizimkine çok benzeyen bir sınav sistemi var, Amerika gibi ülkelerde ise iyi üniversiteler pahalı ve burs için kendinizi ispat etmek zorundasınız.
@cesc: Üzüldüm okulumun satılmış olmasına, tam yedi yılım geçmişti orada, hep orada kalabilmesini isterdim doğrusu.