SAMURAY İMZAYI ATTI !..
Galatasaray'da transferin son gününde 2 imza atıldı.. Sarı kırmızılılar, Japon Junichi Inamota ve Mehmet Topal ile sözleşme imzaladı.. Inamoto, Türkiye'ye gelmesinin kendisi için sürpriz olduğunu ancak burada bulunmaktan mutlu olduğunu söyledi..

Florya Metin Oktay Tesisleri'nde yapılan ve Futbol A.Ş. Genel Müdürü Adnan Sezgin'in hazır bulunduğu imza töreninde İnamoto ile 1, Mehmet Topal ile de 5 yıllık resmi mukavele imzalandı.
Adnan Sezgin, transferin bitmesine saatler kalan iki futbolcuyu kadrolarına kattıklarını belirterek, ''West Bromwich Albion'dan Junichi İnamoto ile 1 yıl sözleşme imzaladık. Mukavelimizde opsiyonu kulüpte olmak üzere 1 yıllık daha hakkımız var. İkinci arkadaşımız Mehmet Topal ile 5 yıllık mukavele yaptık. Uzun süredir gündemimizde olan bir isimdi. Her iki oyuncuya da başarılar diliyorum'' dedi.
Basın mensuplarının, ''İnamoto hiç gündemde değildi'' şeklindeki yorumları üzerine, esprili bir şekilde, ''Demek ki atladığınız isimlerden biri. 1 aydır gündemimizdeydi. Son 2 günde ciddileşti'' derken, transferlerle ilgili olarak da, ''Teknik heyetin görüşü alındı ve hep beraber karar verildi. Ama İnamoto hocamızın özellikle istediği bir isimdi'' diye konuştu.
-''YILDIZ KAVRAMI SUBJEKTİF''-
Adnan Sezgin, İnamoto'nun taraftarlardaki yıldız oyuncu beklentisini karşılayıp karşılamayacağının sorulması üzerine, şunları söyledi:
''Neye göre yıldız? Yıldız kavramı subjektiftir. Transferin yıldız olup olmadığı subjektif bir yorum olur. Biz transfer çalışmalarında gerçekten çok büyük isimlerle temasa geçtik ama büyük handikaplar var. Futbolcuların tercihi İtalya ve İspanya oldu. Çok yoğun temas içinde olduğumuz oyuncuların yüzde 90'ı İspanya'ya gitti. Yıldız oyuncu almak başarının garantisi değil. Alırsınız, takıma vereceği katkı beklentiler gibi olmayabilir. Hiç yıldız olmayıp da burada takıma çok daha fazla katkıda bulunabilecek futbolcular olabilir. Yıldızı bulmak kolay, önemli olan yıldız olabileceği bulmak.''
-HEİNZ'IN SÖZLEŞMESİ FESH EDİLDİ-
Adnan Sezgin, İnamoto'nun takıma katılmasıyla birlikte Çek futbolcu Marek Heinz'ın sözleşmesini tek taraflı olarak fesh ettiklerini açıkladı.
Bu durumun futbolcuyla hemen FIFA'lık olacakları anlamına gelmediğini belirten Sezgin, ''Hala görüşmelerimiz sürüyor. Ona menajerlerinden fazla biz çalıştık yeni takım bulmak için. Ama biz de kulübümüzün haklarını korumak zorundayız. En az zararla nasıl çıkarız onun arayışları içindeyiz'' şeklinde konuştu.
-İNAMOTO: ''REKABETE GELDİM''-
Galatasaray'ın yeni transferi Junichi İnamoto, sarı-kırmızılı takımda rekabetin yüksek olduğunu söyledi.
Sarı-kırmızılı takımın eski bir futbol geleneğine sahip olduğunu, hem tecrübeli hem de genç futbolcuları kadrosunda bulundurduğunu ifade eden Japon futbolcu, ''Dolayısıyla rekabetin çok olduğu bir takıma galdim. Bunun için de mutluyum. Galatasaray tarafından takip edildiğim söyleniyordu ama ben Türkiye'de oynayacağımı düşünüyordum. Benim için de sürpriz oldu ama çok mutluyum'' dedi.
İnamoto, Galatasaray'ın oynadığı mevkii itibariyle kendisinden büyük beklenti içinde olduğunun ve bunun baskı yaratıp yaratmadığının sorulması üzerine, ''Bu kadar medya mensubu burada olunca baskıyı hissetim bile. Ama buradaki beklentinin baskısından çok hocanın istediği bir oyuncu olmam beni rahatlatıyor'' diye konuştu.
Japonların Türkiye'de yüksek seviyede futbol oyandığını bildiklerini, Türkiye'ye tarihi ve güzellikleri için geldiklerini söyleyen İnamoto, kendisi için de mutlaka gelenlerin olacağını kaydetti.
-''ŞAMPİYONLAR LİGİ TERCİH SEBEBİM''-
Türkiye'ye gelmeden önce Bolton'dan teknik direktörü olan Jean Tigana veya Japonya Milli Takımı'ndan hocası olan Zico'yla herhangi bir görüşmesi olmadığını söyleyen İnamoto, ''Özellikle Şampiyonlar Ligi'nde mücadele edecek bir takım olması tercih nedenlerimden biridir. Daha ön planda bir ekibe geldim. West Bromwich Albion'ın ligden düşmesi sonrası Galatasaray'ın teklifi de cazipti'' derken, takımda uyum sorunu yaşamayacağını belirterek, ''Takımımın başarısı için çalışacağım. Hocamızla ve takım arkadaşlarımla İngilizce anlaşıyorum. Geçen senenin şampiyonu ve bu senenin şampiyon adayı olan takımımda, istekler doğrultusuna mücadele edeceğim'' diye konuştu.
-MEHMET: ''KENDİME GÜVENİYORUM''-
Galatasaray'ın, Dardanelspor'dan transferi genç futbolcu Mehmet Topal, kendisine güvendiğini söyledi.
Teknik direktörün kendisinden isteklerini en iyi şekilde yerine getirmeye çalışacağını anlatan Mehmet, ''Elimden gelenin en iyisini yaparak mücadele edeceğim. Kendime güvenmeseydim gelmezdim. Güvenim sonsuz. En iyisini yapmaya hazırım. Gerisi hocama kalır. Genç futbolculara daha fazla şans verilmesi de tercih sebebim oldu'' şekline konuştu.
Sözleşme imzalamalarının ardından İnamoto 23, Mehmet ise 14 numaralı formalarıyla basın mensuplarına poz verdiler.
hyrlı olsun bakalım..