Malmö 'nün Hocası Tom Prahl , "Beşiktaş'ı açıklarıyla vuracağız" dedi.
UEFA Kupası 1. Tur rövanş maçında perşembe akşamı karşılaşacağımız Malmö'nün Tekbik Direktörü Tom Prahl , Ajansspor 'a iddialı açıklamalarda bulundu. Ajansspor Dış Haberler Editörü Can Birsay 'ın sorularını yanıtlayan Prahl 'ın tüm açıklamaları şöyle:
Sayın Prahl, Beşiktaş'ı eleyebileceğinizi düşünüyor musunuz?
Kesinlikle amacımız Beşiktaş'ı eleyerek bir üst tura çıkabilmek, kulüp tarihimize bakacak olursak Avrupa'da başarılı olmuş bir takımız ve Beşiktaş'ı da eleyecek gücümüz var. Bu maçta beraberliğin de bize yeterli olacağının bilincindeyiz ve Beşiktaş bizi yenebilmek için elinden geleni yapacak. Biz de oluşacak açıklardan faydalanacağız!
Sayın Prahl, ilk maçta sakatlığı devam eden Jari Litmanen gibi tecrübeli bir isimden faydalanamadınız. Bu maçta böyle tecrübeli isimlere ihtiyacınız olacak...
Haklısın, özellikle üzerimize gelecek Beşiktaş karşısında Litmanen gibi önemli bir yıldız bizi çok rahatlatırdı. Yaşı ilerledi gibi düşünülebilir ama onun becerileri ve top tutma özelliği bu maçta çok işimize yarardı ama ne yazık ki sakatlığı devam ediyor ve maça yetişmesi çok zor. Açıkçası maça çıkaracağım kadroda Litmanen yok.
Sayın Prahl, Afonso Alves ilk maçta Beşiktaş karşısındaki yıldızınızdı, maçın tek golünü kaydetti ve sizi çok rahatlattı. Pazartesi Göteborg'a 2-1 mağlup oldunuz ama yine tek gol Alves'den geldi.
Afonso ne kadar önemli bir isim olduğunu Beşiktaş karşısında ve İsveç Ligi'nde kanıtlamış bir oyuncu ve Perşembe de Beşiktaş ile yapacağımız rövanş maçında en önemli kozumuz olacağına inanıyorum. Onun hızı ve gol yollarındaki bitirici vuruşları her türlü rakip karşısında bizim için önemli bir koz.
File bekçiniz Asper'den bahsedelim. Takımınızın önemli ismlerinden biri ancak arada sırada yediği hatalı gollerle taraftar tepkisi çektiğini biliyorum. Performansını değerlendirir misiniz ve ikinci maç öncesi yine Beşiktaş ile ilgili detaylar aldınız mı?
Bana soracak olursanız Asper gibi başarılı file bekçilerinin arada sırada hatalı gol yemeleri normal. Çünkü her zaman başarabileceklerini zannediyorlar ve buna inanıyorlar! Önemli olan başaracağına inanması, yeter ki inanmaya devam etsin. Bize bir bilgi verdi mi diye de sordun. Açıkçası 4 yıldır Malmö'de ve O buradayken Beşiktaş çok değişti, o yüzden bana yarayabilecek bir bilgisi yok ama Beşiktaş takımında oynayan fuıtbolcuların yapısı hakkında yani düşünce şekli hakkında takım arkadaşlarıyla konuşmasını onlara bir Beşiktaşlı'nın nasıl olduğunu anlatmasını istedim ve O da herkesle bunu konuştu.
Yardımcınız Ankaraspor maçını izledi, size ne gibi bilgiler getirdi?
Maçı izledi ve bana çok yoğun bir atmosferden bahsetti. Beşiktaş'ın o maçı mutlaka kazanmak için sahaya çıktığını biliyorum ama maçın sonlarına doğru bir şeyler ters gitmiş ve olmamış. Bizim amacımız tabii ki o maçta ters giden şeyleri yakalayıp ders çıkartmak ve bunlardan faydalanmak. Maçtan sonra olabilir ama şimdi sana bunları anlatamam, ama o maçı izlememiz iyi oldu diyebilirim.
Beşiktaş ile yaptığınız ilk maçta çok zorlu bir deplasmanda galip gelerek İsveç'e geri döndünüz. Bu galibiyet nasıl gerçekleşti ve ikinci maç için özel planlarınız neler?
İkinci soruna hemen cevap vereyim. Evet özel planlarımız var ama bunlar adı üzerinde özel. İlk maçta da galip gelmemizi sağlayan şey kesinlikle takım oyunuydu, ben bireysel başarılara çok güvenirim ama her futbolcumun takım oyununu çok iyi sergilemesini isterim. İlk maçta bunu yansıtabildik amacımız ikinci maçta da takım oyununu kusursuz uygulamak olacak.
İki hafta önceki gibi yine Pazartesi ligde maç yaptınız ve Perşembe günü de UEFA'da çok önemli bir Beşiktaş maçı var. Takım yorgun mu?
Açıkçası isterdim ki pazartesi maçımız olmasın ama lig fikstürü çok önceden belirli ve bu konuda yapacak bir şeyimiz yok. Zaten olmasına da gerek yok. Bu maratonun uzun olduğunu bilerek yola çıktık ve oyuncularım 4 günde 2 maç yapacak güçteler!
Beşiktaş maçında özel önlem alacağınız isimler var mı?
Kesinlikle Ailton ve Youla'ya çok dikkat edeceğiz! Ailton'u yıllardır biliyorum ve neler yapabileceğini farkındayım, her ne kadar takım oyununu ön plana çıkartan bir yapımız olsa da Ailton'a karşı özel planım var!
Bu maçın sonunu tahmin edebiliyor musunuz?
Böyle üst düzey maçlarda tahmin olmaz, hele ki bu maçın ardından bir takım Avrupa'ya veda edecekse... Ben bu maçta bize beraberliğin yettiğini biliyorum. Bunun bilincinde maça çıkacağız ama kazanmak için de elimizden geleni yapacağız!
Beşiktaş Teknik Direktörü Rıza Çalımbay zor günler geçiriyor. Rizespor, Malmö, Fenerbahçe ve Ankaraspor maçlarını üst üste kaybettiler ve sizinle yapılacak rövanş maçında alınacak sonuçlar iyi ya da kötü bir şekilde onu da çok etkileyecek.
Rıza Çalımbay'ın durumunu farkındayım, Ankaraspor maçını izleyen yardımcım da bana anlattı zaten. Bu tip durumlar Türkiye'de çok oluyor biliyorum, başarı ve başarısızlık çok ince bir çizgi ve bu çizgi çok çabuk geçilebiliyor özellikle de üzerinizde Rıca Çalımbay'ınki gibi bir baskı varsa. Ben bir meslektaşım olan Rıza Çalimbay'ın başarılı olmasını çok isterim ama bu bize karşı olmasın!
Sayın Prahl son sorum; ilk maçta şans veremediğiniz sakat ve cezalı isimler vardı. Takımın son durumu nedir? Malmö'de ilk maçtan farklı bir kadro görecek miyiz?
Evet göreceksiniz. Litmanen iyileşmedi ve yok ama takım kaptanım Daniel Andersson bu maçta oynayacak. İlk maçta cezalı olduğu için kadromda yoktu ama Perşembe günü orta sahadaki yerini alacak. Bir de sakatlığı geçen Olof Persson var. O, defansın bel kemiği diyebilirim ve defanstaki yerini alacak yani iki önemli isim de Perşembe günü Beşiktaş karşısında sahada olacak!