İki oyun arasında çok fark var , zaten başta benim faullerde sorun yaşayıp sinirlenmemin nedeni buydu. 1 sene PES4 oynadık ondan önce PES3, Winning Eleven'lar.
Alıştıktan sonra oyun mükemmel.
+ Geliştirilmiş animasyonlar, enfes detaylar (Ağlara giren oyuncunun kendini koruması bile var, ya da sakatlanan oyuncuya ait cut-scene'ler, 3d seyirci görüntüleri, sakatlanan oyuncunun yerde kalması, tökezleyen oyuncular, birbirini itenler, çekenler, göğüs ile yumuşatma, kafa vuruşları vs vs)
+ Yeni şut ve pas sistemi, özellikle ara paslar harika, L1+ARAPAS yani havadan ara pas artık öyle tek çeşit değil, orta yükseklikten atmak mükün.
+ İyileştirilmiş kaleciler. Öyle pes4 teki gibi yanından geçerken mal mal bakmıyorlar, ya da dışarı çıkacak olan topu seyreden kaleciler yok, bu durumlarda topu bıraktıklarını belli etmek için ellerini kaldırıyorlar, mükemmel animasyonlar gerçekten de, topu elle atarken yeni animasyonlar da eklenmiş.
+ CPU çok iyi arapaslar atarak nefis ataklar geliştiriyor. 5 yıldızda özellikle yapay zeka süper.
+ İkili mücadeleler çok zevkli, top için savaşan orta saha oyuncuları. Topu çaldırmamak için faullerden kaçan kanat oyuncuları, özellikle yerden kayınca rakibin düşmeyerek devam etmeye çalışması süper olmuş. Hatta Henry bir seferinde yaptığım faul sırasında 360 derece döndü ama tam düşerken toparlanıp topla devam etmeyi başardı.
+ Sert şutlar, Lampard, Crespo, Duff gibi oyuncular ile ceza sahasında çok sert şutlar çekilebiliyor.
+ İyileştirilmiş serbest vuruşlar. PES4'ün işkence şeklindeki serbest vuruşları yerini mantıklı şutlara bırakmış. Özellikle iyi şutörler ile...
+ Kanat atakları, ortalar, düzeltilmiş sidestep... Daha çok şey var aslında, anlatmakla bitmez...
Uzun süre oynayınca ortaya çıkıyor.