Valla son 2 saattir çevire çevire PES5 demosunu oynuyoruz..
Açıkçası Konami yine oynanabilirliğe abanmış..
İkili mücadeleler yüzünden hava topunu ıskalayan rakip oyuncular, topsuz alanda takılıp düşenler, havaya çıkan oyuncuya resmen "kambura yatanlar", paslardaki salıvermişlik..
Artık top hakikaten kontrolünüzde değil. Topa yüzde yüz hiçbir oyunucuyla ölesiye bir hakimiyet kuramıyorsunuz.. Ayrıca animasyonlar oldukça zenginleştirilmiş, özellikle kısa paslardaki güzelliklere dikkat edin. Bir de frikiklerde kısa pas da power bar'a göre hızlanır olmuş. Oyun içinde de öyle mi diye hiç dikkat etmedim..Uzaktan şutlar daha "serbest" gider olmuş, iyi olmuş.
PES3 'ten PES4'e doğru olan atlama kadar olmasa da yine kaydedilen bir ilerleme var. Kesinlikle aynı oyunu oynamıyoruz. Ama bu sefer FIFA '06 sağlam çıkarsa aradaki fark bir anda kapanıverecek o kesin..
Bu arada PS2'de WE9 oynamıştık, tempo ağırdı. Ama bu demodaki tempo neredeyse "double speed" açıkmış gibi hızlıydı.. Genelde hep PES sorunlu oyun olur PC için.. İlla ki "bug" yaması çıkar. Ama haliyle sonradan çıkan WE serisi daha temizdir, bakıcaz görücez...