Öncelikle Türkiye "ben Türkiye Cumhuriti vatandaşıyım" diyen herkesin vatanıdır. Ve bunu diyen kürt, boşnak, yahudi, tatar vs olabilir. Bu ülkenin % 30'u azınlıktır. Bizim onları zorla Türk yapmaya çalışmamız Amerikalıların kızılderilileri kendilerine benzetmek için onların kültürünü yok etmesine benzer. Onlar Türk değil, fakat bu toprağın insanı ve Türklerle eşit haklara sahip.
FAKAT.. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı ırkı ne olursa olsun TÜRK unvanını alır. Şöyle ki mesela Almanya'nın nüfus sayımında nüfusun % 3.2'sinin Türk olduğu "bunların" %1.4'ünün kürt olduğu belirtilir. Yani resmi olarak eğer Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıysa bir kişi onun unvanı TÜRK'tür. Aynı Birleşik Devletler'deki Afrikalılıların Amerikalı unvanı alması gibi, aynı İtalya'daki Sicilyalıların İtalyan unvanı alması gibi..
İkinci paragrafı dikkatli okuduysanız şunu anlarsınız **Türkiye Türk ırkından olanların değil, Türk milletinden olanların vatanıdır. TT sözü Türkiye'nin içi için değil dışı için söylenmiş bir sözdür. Yani ifade ettiği anlam Türkiye'nin başka bir milletin, başka bir ülkenin eğemenliği altında olamayacağı sadece Türk milletinin eğemenliği altında olacağıdır**. Bu Türk milletinin kimlerden oluştuğu önemli değil. Türk, kürt, laz, tatar, rum, ermeni, boşnak, yahudi olsun farketmez. Umarım anlatabilmişimdir..