Arkdaşlar, PES 5'te çoğu pozisyonda "elle müdahale" oluyor. Hakem bazı pozisyonlarda oyunu durduruyor. Bence top ele her çarptığında hakem oyunu durdurmalı. Ayrıca oyunda tıpkı gerçekte olduğu gibi oyuncumuz topu bizim isteğimiz dahilinde elle kontrol edebilse (Bkz. Maradona ve Anelka :D ) .
-> Bazı pozisyonlarda hakeme "biz" itiraz edebilsek.
-> Kırmızı kart gören oyuncumuzun oyundan daha geç çıkmasını sağlayabilsek.
-> Bir oyuncumuz ile sakatlanma numarası yapabilsek.
-> Sahanın çimleri kalksa.
-> Maç esnasında oyuncularımızın formaları yırtılabilse. (Bkz. Fenerbahçe-Milan maçı, `Rui Costa'nın forması´)
-> Son olarak benim çok mantıksız bulduğum bir yer var: Uzatma dakikaları... Kardeşim, top kornere, taca çıkınca, faul olunca vs. zaten maç duruyor. Bir de maçın sonuna süre eklemenin ne manası var? Ya oyun durunca süre durmasın, ya da maçın sonuna süre eklenmesin.