Benim en meşakkatli oyunlarım İtalya'ya karşı oluyor.Elbette bunun da bir nedeni var tabi.İtalya 4-2-2W-2 şeklinde bir formasyona sahip,ve ayrıca:
**Defans:**
*1)Defence Line:C,Offside Trap:C + Auto-Defence*
Aşağıda upload edilmiş resimden de görebileceğiniz gibi İtalya bu defans konfigurasyonuna sahiptir.
Bu birincisi ne anlama gelir,bilmeyen arkadaşlar için arz edelim.Bu takımın en geride kalan dörtlüsü kalenin dibine girer,yani karşı takımın atağı halinde ceza sahasının içine yumulur kalırlar.Bu da sizin "Üçgen" veya "L1+Üçgen" ile attığınız her arapasının kalecinin elinde kalması anlamına gelir.Hele de takım "Auto-Defence" oyun stili ile oynuyor ise,bu dörtlü hiç ileri çıkmaz.Ayrıca "Offside Trap" de "C" ayarında olduğu için ileriye doğru hiçbir açılımda bulunmazlar.Yani kısacası bu İtalyan defansı olarak bilinen retoriğin PES'e gercek manasıyla uygulanmış halidir.
*2)Defence Level (<---):*
Evet arkadaşlar,aşağıdaki resimlerden birinde de görebileceğiniz gibi,bu takımda iki ön libero dahil olmak üzere,defans yapan 6 oyuncunun Defence Level'ı default ayarlarda "High"(<---)dır.Bu oyuncular ileri gitseler dahi anında geri çekilirler.Özellikle ön liberoların da bu ayara sahip olması atakların ortadan gerçekleşmesini ciddi anlamda zorlaştırmaktadır.Ayrıca defans kanatları da "geriye hücum" :rolleyes: ettiklerinden pek açık vermez.Üstte saydığımız özelliklere bunları da eklediğimizde Çin seddinin etten yapılmış versiyonu bizzat karşınızda.
*3)Attack Direction:*
Üçüncü resimden de görüldüğü gibi tüm oyuncular geriye doğru atak yapmaktadırlar.Yalnızca Zambrotta bazen atağa katılmaktadır,bu da İtalyanın defans hattında verebileceği tek açık.
*4)Malum:Oyuncular*
Cannavaro(92-87)+Nesta(97-86): Defence-Balance
Zambrotta(83-85): Balance-Speed
Panucci(83-81-81): Defence-Balance-Speed
Ön liberoları yazmıycam,malum perotta ve c.zanetti
Başka bir takımda böyle bir4'lü defans hattı yok sanıyorum.Varsa söyleyin,karşılaştıralım.
**Sonuç:**
Ben genellikle 6*da 10dk'lık maç yaparım,turnuvalardaki standart bu olduğu için ve karşıma da İtalya'yı alırım,çünkü beni en çok zorlayan takım bu.Brazilya-Fransa-Milan ve Inter(3lü def.) gibi takımlara her maç 8-9 tane atarken,İtalya'ya en fazla 5 tane atabiliyorum bu zaman zarfı içinde.Son olarak,elbette herkesin oyun stilinin kendine göre bir antitezi vardır,ve farklı takımlar farklı insanları zorlayabilir.
Saygılarımla...