Kapanış yorumu benden geliyor beyler...
Bence gerçek bir yıldız. Sürekli aynı takımda olur. İstikrarlı olur. Bknz. (MJ-Chicago,Bird-Boston,K.Abdul Jabbar(Lakers) gibi) yıldız olmak istikrar ister. İşte bu takımı kötü durumundan alıp şampiyon yapanlar yıldızdır. Bence şu anda NBAdeki yıldız Shaq'dır. Buna kimse hayır demesin çünkü böyle. Lakersda yaptıklarıylada onu bulabiliriz ama o bile tam bir yıldız değil. Eğer Iverson gelecek sezon Sixers'ı şampiyon yaparsa ki hiiç sanmıyorum. İşte bu bir yıldızdır. Bu bir Legend'dır. Efsanedir.
Diğerleri gelip geçer. belki 2020 smaç şampiyonasında çıkıp juri olur. Ama efsane olmak böyle birşeydir. Lider olmak böyle birşeydir. Oyununu seversiniz çok güzel oynar ancak takım ruhunu unutan adam lider değildir. KOBE asla bir lider değil. Bu kesin!!!
Larry Bird ve MJ örneğini vermiştim mesela onlara bakın. Onlarla oynayan herkes örneğin Robert Parish örneğin Scottie Pippen çok büyük oyuncular olarak gösterilmiştir. Ancak asla bir efsane olamamıştır. 2000lerin yıldızı henüz ortalarda yok. Ama adayları şöyle sırayabiliriz.
1- SHaq
2- Iverson
3- Nash
4- Duncan
Şahsen Wade hayranıyım. Ama Shaq olmasa bilmiyorum bu kadar kendini geliştirirmiydi.