beyler biliyorum çoook uzun bi yazı fakat bu yazıyı gerçekten
tamamen okuyan arkadaşlarım kobe bryant ın mj in tek veliahtının
olduğunu anlayacaklardır.sizden tek isteğim gerçekten tüm yazıyı
okumanız.
nba'e sokaktan girmiş bir genç basketbolcu, 79 doğumlu, los angeles
lakersa ilk geldiğinde, michael jordan'ın varisi dediler buna,
üçlüklerde pek başarılı olmasa da, yılmadan üçlük dener ve bu da
skora yansır. ayrıca ampulden aldığı topu direkt smaçla bitirmek
gibi bi amacı wardır sanki; çok kaliteli bi oyuncu, nba'in yeni
nesili...
coşturucu bi shooting guard.
ayrıca 1997 smaç şampiyonu
ustun yetenekle liseden direk draft edildi
en sevdigi filmin star wars oldugunu aciklamiş
ayrica dunyanin .
son derece şık hareketleri olan, izlemesi belki de en zevkli şutör.
oldukça şovmen ve hafiften şımarık olsa da o şov yapmasın da kim
yapsın, o şımarmasın da kim şımarsın der boynumuzu büker keyifle
izleriz. soktugu sutlardan sonra diliyle yalarim hareketi yapmasi ilginc..
her antreman sonrasi 100 tane fade away atiyomus antremandakilere
ek olarak..
hidayet bunun için "oynadığım en pislik oyuncuydu" demiş...
charlotte hornets tarafından 13. sırada draft edilip, vlade divac
karşılığında lakerse verilmiştir
bir spor yazarı,bryant için: "takımınızda olabilcek en iyi
oyuncu, tam gerektiği anda kendi sahanız olsun deplasman olsun hiç
farketmez sahadaki tüm oksijeni emiyor, üstüste sayılar atıyor,
durdurulamıyor, sizi galibiyete taşıyor, jordan olabilcek tek kişi
o" demiştir, gözönünde bulundurmak lazım..
gelmiş geçmiş en büyük basketbol oyuncusu olma şansınız yoksa
basketbol oynamanın ne anlamı var diye soran bir adamdan hangi
zihniyetle nefret edildiğini ısrarla anlıyamıyorum
kendisi hakkinda shaq olmassa o bir hic diyenleri duymus olacakki
shaqin yoklugunda 2 maclik alisma surecinden sonra 2 mac arka
arkaya triple double(hemde oyle boyle triple double lar degil)
yaparak nbadeki en iyi oyuncusu oldugunu gostermistir. kendisi
vince carterla karsilastirilamaz cunku carter sadece drivelarla
etkili olabilen bir oyuncu ve onlarida artik sakatligi sebebiyle
denemiyor bu da onu siradan bir oyuncu haline getiriyor.
7 aralık 2002 lakers dallas maçında son çeyrekte hiç şut kaçırmadan
21 sayı atarak 18 sayı geriden gelen takıını galibiyete ulaştıran
winner.kobe bryant ın en büyük özelliğide winner olmasıdır bence.
vince carter gibi son derece zayıf bir oyuncuyla kıyaslandığını
görünce dumurdan dumura koştuğum nba'in en süper yeteneği..
stil olarak michael jordan'a yakın olabilecek tek oyuncu..
vince denen hayatı smaç olan bir kişi bugüne kadar ne yapmış ki
süper denmiş kendisine anlamak güçtür..hadi nba en berbat yüzdeli
oyuncularından biri olan allen iverson muhteşem ötesi
fundamental'ıyla kobe'nin rakibi olarak gösterilebilir ama vince de
kimdir ki..ncaa'de bile antawn jamison'ın altında ezilen, takımın
2.oyuncusu olan, nba girdikten sonra smaçlarıyla atılım yapan,
sonrasında şutunu da biraz düzelten ama yapabileceği bütün gelişimi
göstermiş bir oyuncudur..daha ileri gidemez, jordan gibi ilahi
varlıklarla muhatap olamaz..
kobe her ne kadar la lakers bu sene bir krizin içindeyse de oyununu
hala ama hala geliştirmektedir..
ilginç bir şekilde bir shooting guard için azımsanamayacak miktarda
double double yapmaktadır..gerek pts-rebo, gerek pts-ast yönünde
olsun..bu kafayla devam ederse hem la lakers'ı krizden kurtarır,
hem de kendisini tam bir ilah durumuna getirir..
tam 12 ucluk sokmustur, bunlarin 6 sini 2. ceyregin son 6
dakikasinda atmis ve sonics taraftarlarini (benim gibi) krizlere
sokmustur. 11 ucluk ile 96 yilinda kirilmis bir macta en fazla
ucluk atma rekorunu 12 ucluk ile ele gecirmistir. ayrica sonics'e
en fazla sayi atan (45 sayi) lakers'li unvanina da ortak olmustur.
hayvandir kendisi, sonics'e acimamistir. yazik olmustur sonics'e...
işte böyle de bi hayvandır kendisi..
en zayıf olduğu alanda bile rekor kırmaktan çekinmemektedir, psikopattır..
sports illustrated'in son sayisindan bir haber: kobalak kobe, son
ceyreginde 21 sayi attigi dallas macinin 3.ceyreginde bir turlu sut
kullanmamaktadir. shaq buna sorar: "lan denyo, ne kendin atis
kullanmiyon?" kobe: "ne kullanacam be yav? (takim arkadaslarini
gostererek) bu "motherfuckers" aglasip duruyor: "hic topu bize
vermiyorsun" diye. ben de hep onlara veriyom artik; hadi onlar
atsinlar bakalim". molada bunu duyan phil jackson kobe'yi uygun bir
sekilde uyarir; arkasindan da son ceyrekteki 21 sayi gelir. iste
budur kobe. bu kadar büyüktür.
gelin görün ki , mj bir peygamber ise ,kobe ise tanrısıdır.
unutmamak gereken bir şey vardır ki kobe 24 yaşına yeni
girmiştir..jordan ise sadece nba'e 23 yaşında girmiştir..yani kobe
şu anda jordan'ın sadece nba'deki ilk 1-3 yılıyla
karşılaştırılabilir..kimse jordan'a ilk girdiği yıllarda
majesteleri ya da basketbol tanrısı demiyordu..ve asıl patlamasını
da 28-29 yaşlarında yapmıştır..yani en olgun döneminde..ben bu
hızla giden bir kobe'yi o yaşlarda düşünemiyorum.
basketbol sadece smaçları gömçürmek, havada uçmak, üçlük atmak
olarak ele alınmaz, işin %50'sinin savunma yapmak olduğu göz önüne
alınırsa dünyanın şu andaki en komple basketbolcusu..
yao ming'in uzerinden vurdugu smacla agzimizi acik birakan hayvan
son all star maçında jordan a blok yapan, "çek o kepaze ellerine
majesty nin topundan" dedirten basketbolcu. ve fakat şu açıktır ki
kobe romantikliğini bi kenara bırakırsak nba tarihindeki pek çok
rekoru takır takır kırışına önümüzdeki 4-5 sene boyunca şahit
olacağımıza inandığım oyuncu...
söylemesi bile garip ama kendisi şu anda 24 yaşında ve jordanın 24
yaşındaki halinden daha iyi. jordan 24 yaşındayken şu an t-macin
yaptığı işleri yapıyordu(takımını tek başına playoff lara sokmak
ilk maçta elenmek v.b.) bu adamın 3 tane yüzüğü var.
nba tarihinde 10.000 sayı barajını aşan en genç oyuncu unvanını
geçen sezon itibariyle ele geçiren basketbolcu. (24 yaş 193 gün)
BRYANT - MCGRADY karsilastirmasi
şu anda nba'de en çok konuşulan ve cevap vermesi imkansız gibi
görünen konu.. ama bir gerçek var ki bu 2 ahlaksız kesinlikle son
1-2 ayda diğerlerinden 10 adım öne çıkmış ve tek kalmışlardır..yine
kesinlikle şu anda 2si nba'in en iyi oyuncularıdır..şu anki
performanslarıyla yanlarına yaklaşabilecek bir varlık yoktur
dünyada.. 2si de oldukça all around oyunculardır..fakat bu konuda
kobe bryant biraz daha öne çıkmaktadır..şöyle ki..
geçen sezon itiabarıyla kobe 30.8 ppg - 6.9 rebo - 6.2 ast - 2.28
stl ortalaması tutturmuştur..
t mac ise 31.1 ppg - 6.7 rebo - 5.6 ast - 1.62 stl ortalamalarına sahiptir..
Kobe shaq'ın sakatlığı süresince takımın tek skor gücü olmasından
dolayı ve özellikle de rekor hikayesinden 10-15 maçlık periyodda
fazla gaza gelmiş ve rebo-asist 2lisini unutmuştur..ilk 40 maçlık
periyodda 2sinde de 7.5'in üzerinde ortalamaya sahip olan kobe
biraz geriletmiştir bu özelliklerini..tracy'yse özellikle son
dönemlerde all around yönünü ortaya çıkarmıştır ve özelliklerinde
bir yükselme mevcuttur..bu nedenle buna rağmen önde olan kobe'nin
avantajı büyüktür bu konuda..ayrıca kobe bu sene 5 triple double
yapmıştır ve nba 1.sidir..t mac ise 1 triple double'a imza
atmıştır..
Yüzdelere gelince ilk bakışta kobe fazla satıcı, t mac'se daha
doğru şut seçiminde bulunuyor gibi görünmektedir..ama bu da pek
doğru değildir..zira kobe yüzdelerde de şu an itibarıyle üstünlük
göstermektedir t mac'e göre..field goals'da fazla fark
yoktur(.455/.454) fakat 3lükte biraz fark mevcuttur(.381/.364)
fakat 3lükte t mac'in fg'da da kobe'nin fazla şut kullanması
olayları biraz kendi lehlerine döndürmektedir..
Kobe daha iyi bir savunmacıdır.buna rağmen kobe fazla faul yapmadan
iyi savunma yapabilen bir özellik göstermektedir.
Karizma ve hırs olayındaysa kobe açık ara öndedir ve jordan'a bu
konuda yaklaşabilecek potansiyeli gösteren tek oyuncudur belki de.
Çok zor bir karşılaştırma olsa da oyumu kesinlikle kobe'den yana
kullanıyorum..
Lakers da oyniyan su an nba'de pozisyonunda rakipsiz olan oyuncu...
tam adi kobe bean bryant olan basketbolcu...
nike la da anlaşarak 40 milyon dolarlık kontratı için sadece 1.5
milyon dolar alarak ayrılan oyuncu...
son olarak ta geldik profiline
Kobe Bryant: Basketbolun son dönemde gördüğü en büyük yıldızlardan
bir tanesi olan Kobe Bryant, eşsiz yetenekleri ile Rüya Takım
denilince akla gelen ilk isimlerden bir tanesi. Süre gelen
mahkemesi nedeniyle geçtiğimiz yaz Olimpiyat Elemeleri’nde
forma giyemeyen Kobe, genç nesil oyuncular arasında en önemlisi
olarak gösteriliyor. Milli Takım yetkililerinin en büyük temennisi
ise aleyhinde devam eden söz konusu dava nedeniyle Olimpiyatlara
gitmek konusunda bir sorun yaşamaması. Bu sezon omzundaki sakatlık
nedeniyle sahalardan kısa bir süre uzak kalan ancak oynadığı
dönemlerde yeteneklerini fazlasıyla sergileme imkanı bulan Kobe,
durdurulamaz bir skorer olmasının yanısıra aynı zamanda çok da iyi
bir savunmacı. 5 kez All-Star seçilen yıldız oyuncu iki kez sezonun
en iyi 5’ine seçilme başarısını gösterdi. Lakers forması
altında tam 3 şampiyonluk sevinci yaşayan Kobe, 1997
All-Star’ında smaç şampiyonu olmuştu. Kobe bu sezon çıktığı
35 maçta; 21.7 sayı-4.8 ribaund-4.3 asist-1.7 top çalma
ortalamaları ile oynadı.