Orjinal Mesajı Yazan: soccerman
Arkadaşım güneşli bir havada yağmur yağması acayip birşey değil. Gerçekte güneşli bir havada yağmur yağdığına bir çok kere şahit olmuşumdur ve olanlar vardır. WE serisi ilk Playstation'a çıktı. Playstation da zaten TV atarisinin oyun cd'leri ile çalışan ve grafikleri TV atarisine göre daha gelişmiş olanbir cihaz. Konami baktı ki bilgisayar'a ve Fifa'ya talep daha fazla, o zaman bilgisayara da çıkartalım bu oyunu dedi. Tabi ki hiçbir zaman grafik ve oyun müzikleri ve John Motson'a rağmen (yanlış yazmış olabilirim) spiker konusunda Fifa'yı geçemedi ve geçemez. Oynanabilirlik de yukarıda anlattığım gibi. Neyse zaten Fifa 2006 çıkınca tartışırız. Screenshot'lara aldanmayın. Orda sadece Ronaldinho'nun resimleri PC için. Zaten onlara da hasta oldum. Sandım Ronaldinho'nun karşısından fotoğrafını çekmiş. Diğerleri XBOX vs... için. Tabi ki iğreç görünüyorlar (şortlar vs...).
Bak bak nasılda biliyor herşeyi...Kendi içinden geçenleri değil biraz araştırıp edindiğin bilgileri yazsan daha iyi olur. Winning Eleven(PES)'in zamanında sadece Playstation'da çıkmasının sebebi Konami firmasının Sony ile olan anlaşmasıdır. Belki bilmiyosundur Playstation Sony nin bir ürünüdür.. Yani bu oyunu oynamak isteyen Playstation almak zorundadır. Bilgisayar oyunlarına talep fazla demen de çok komik doğrusu.. Konsol makineleri ve oyunları (PS,Xbox,Gamecube vs..) Pc oyunlarından kat kat fazla satmaktadır...Çok beğendiğin Fifa bile önce konsollara çıkar.Bu yüzdendirki Bilgisayar devi microsoft'da geçen yıllarda Xbox'ı çıkarmıştır. 2003 yılında Winning Eleven(PES) tüm dünyada Fifa'dan daha fazla oyun satmıştır. Electronic Arts firması oyunda köklü değişiklikler yapmak zorunda kalmış eski oyunlarındaki Arcade havasından uzaklaşıp daha gerçekci bi oyun olmaya çalışmıştır.(halada öyle olmaya çalışıyo) Yavaş yavaşda güzel bir oyun olmaya başlıyo kanımca orası ayrı ama hala Winning'den iyi değil.
Neyse Konamı'nin Sony ile olan sözleşmesi bittikten sonra konami oyunu Nintende Gamecube'de hazırlamış, yoğun isteklere karşılık oyunu PC'yede çıkarmıştır(Bu çok acele hazırlanmış ve port edilmiş gibi bir sürümdü) daha sonra sorunlar düzeldi ve günümüze gelindi... Bu iş ticaret işi iki oyun birbirine rakip ve her platformda yarışmak istiyor tabiki...
*Not bu arada senin konsollara bi düşmanlığın var galiba playsation tanımın çok komik TV atarisinin gelişmişi :) günümüz konsollarıyla neler yapılıyo bi internetten bak istersen... Böyle sanki can düşmanınız gibi yaklaşmayın arkadaşım makinelere... yemez bunlar sizi :)