Uzun bir aradan sonra tekrar yayındayız, epey sevindim.
Öncelikle deneyip de olumlu olumsuz her türlü geri beslemeyi eksik etmeyen bütün arkadaşlara teşekkürler.
İstediği performansı alamayan arkadaşlar :
İndirdiğiniz sürücünün en yeni versiyon olması değil, ekran kartınıza en uygun hangi versiyonu indirdidiğiniz önemli. Yani elinizde FX5200 varsa, kalkıp son sürüm modifiye 76.(..) serisi sürücüyü kurmanızın performans açısından size getirisinden çok götürüsü olabilir. Çünkü özellikle Geforce FX 5... serisi ekran kartları için NVidia sanırım 67.(..) serisi sürücülerden beri optimizasyon yapmıyor. Dolayısıyla, modifiye edilen sürücülerde de durum aynı. Çok iyi hatırlıyorum, CD'sinden çıkan sürücüsüyle tıkır tıkır oynadığımız Medieval Total War oyunu, sürücülerini son sürüm yükledikten sonra emektar Geforce 2 MX'te feci kasar hale gelmişti. Yani ekran kartınız bir sürücüyle "anlaşamıyorsa" değiştirin (para varsa ekran kartını değiştirin, yoksa sürücüyü :D ). Ki genel olarak tavsiyem Geforce 5900 hariç, 5 serisi ekran kartları için 67.66 versiyonlu modifiye sürücüleri denemenizdir. (GFX 5900 'Lerden daha yeni sürücülerle daha iyi performans alınavbilir belki diye düşünüyorum, denemedim.) Ben şu an XG 76.44 HD sürücüsünü kullanıyorum (GFX 5600'üm var). Ama en iyi performansı 66.67'de almıştım o ayrı.
Ayrıca bu sürücüler, söylendiği üzere ekran kartınızı overclock (o/c) yapmaz. Kanıtlamak için şöyle bir önerim olsun. Normal driver'lar yüklüyken : Masaüstü'ne sağ tık -> Özellikler -> Ayarlar -> Gelişmiş -> Ekran kartınızın modelinizin yazdığı sekme (en yukarıdaki sayfa sayfa seçeneklere "sekme" deniyor) -> Saat Frekansı ayarları 'na bakın. Ve bir de yeni sürücüyü yükledikten sonra yineaynı yere bakın, birşeyler değiştirilmiş mi? Hayır, çünkü bu sürücülerdeki özel ayarlar .dll ve .inf. dosyalarının edit'lenerek yapılıyor. Oysa o/c ekran akrtının saat ve bellek frekanslarının artırılmasıyla yapılır. Ve oluşan performans artışı kesinlikle ekran kartıınıza zarar verecek cinsten bir o/c değildir. En fazla oyunlara giremez veya girseniz de görüntü bozuklukları yaşar hale gelirsiniz, bu da sürücüyü kaldırıp, Driver Cleaner'la kalıntıları temzileyip eski sürücünüze döndüğünüz zaman ortadan kalkar.
Amacım PasHAKnow arkadaşı eleştirmek, yalancı çıkarmak değil, lütfen yanlış anlamasın. Sadece açıklama yaptım. Çünkü ben bu sürücülerin ilgili forumlarında sürekli geziniyorum. Ve hiç bir zaman "bu sürücü ekran kartımı kullanılmaz hale getirdi" şeklinde bir tepkiyle karşılaşmadım. Bundan emin olunuz. İlgilenenler için www.guru3d.com , www.driverheaven.net , www.ngohq.com forumları
İyi eğlenceler