Orjinal Mesajı Yazan: utkufatma
Genel olarak doğru yazmışsın ama sırf merakını gidermek için bir kaç şeyi eleştireyim;)
Şimdi 11 Eylül olayları müslüman olduğunu idda eden teröristlerin yaptıklarının tek sorumlusu kim sence? Tabi ABD. Bütün onları besleyen yıllardır kollayan ABD'dir. Bakın burada düşülen yanlış ülke politikalarının kısa süreli olduğunun düşünülmesidir. Ama öyle değildir. Örneğin ABD'nin politikaları yıllardır bahane bulup saldırmak üzerinedir. Bin Ladin gibi yaratıkları besleyip kullanıp önce işlerini gördürüp sonra da onu yok etme bahanesiyle bulunduğu yerlere saldırma. Afganistan, Irak... Ortadoğu özellikle petrol açısından çok zengin bunu 7 den 77 ye herkes çok iyi biliyor. Size Micheal Moore(yanlış yazdıysam özür dilerim)'un belgesellerini seyretmenizi şiddetle tavsiye ederim. ABD'nin gerçekte ne olduğunu gözler önüne her defasında serer. Cihad falan bahane bunlar hep ABD'nin kontrolunde olan şeyler. Bakmayın ABD'li gencecik askerlerin öldüğüne. Umurlarında değil çünkü ölenler onların planları ve göze alabildiklerinin dahilinde. Orada binlerce katledildi ve bunların tek ama tek sorumlusu ABD...
Şimdi son olarak halk ile ilgili söylediklerine de değinmek istiyorum. Bak bir arkadaş 'sizin düşüncenize göre AKP yönetimini sevmeyen birisi Türkiye ve halkından nefret etsin o zaman' demişti. Sen de buna yakın şeyler söylüyorsun. ABD halkı da mağdur durumda, onlar da hata yapmış olabilir gibi şeyler. Bizler de aynı hatayı yaptık diyerek noktayı koymuşsun. Burada çok yanıldığını belirtmek isterim. Daha önce ki yazımda(ki yazının okunmadan yorum yapılmasına karşı olduğunu söylediğine göre benim yazımı mutlaka okuduğunu farzediyorum) ABD halkı hakkında bir kaç şey yazmıştım. Bunu göz önünde bulundurmanı istiyorum. Asıl önemlisi seçim sistemlerimizin tamamen farklı olduğunu unutmayınız. Bizde halkın %20-25'inin oyunu alan bütün Türkiye'yi yönetmeye hak kazanıyor. Düşünsenize 10 kişilik bir grupta sadece 2 kişinin seçtiği 8 kişinin istemediği BİR insan sizi yönetiyor. Ama ABD de yarısından fazlasının istediği bir kişi olmak zorunda. Bush'un nasıl bir kişi olduğu ve nasıl bir yönetim göstereceği (babasından belliydi gerçi) herkes tarafından biliniyordu. Ve bunlar bilindiği halde seçildi Bush. Hadi onu geçtim ikinci defa seçildiğinde neler yaptığı gözler önündeydi gene seçildi. Bana gelipte oy kullananların sayısı azdı gibi şeyler söylemeyin. Kullanmayanlar Bush'a onay vermiş demektir. Bush'a karşı olsalardı oy kullanırlardı. Bu demektir ki ABD halkı bu katliyamı onaylıyor, istiyor, hoşlanıyor arkadaşım. Yada umurlarında değil. Belkide kandırılacak kadar gerizekalılar. Hangisi doğru bilemem ama hiç biriyle benim işim olmaz.
Ama karıştırılmaması gereken nokta hepsi böyledir, gördüm ABD'liyi vurayım gözünün üstüne gibi bir anlayış yok kimse de. Olmamalı. Çoğunluğu işe yaramaz asalak ve kendini beğenmiş bir millet olsa da tabi ki aklı başında insanlar da vardır. (Ki var ben biliyorum). Başından beri söylüyorum bu konunun açılış amacı yanlış. Sanki dünya da Türkiye'de ABD vatandaşları eziliyor itilip kakılıyormuş gibi bir hava yaratılmış. Adamlar her gittikleri yerde kendini beğenmişliklerini gösteren bir millettir arkadaşlar. Ne hor görülmesi. Dünyanın çoğunluğu sevmiyor bu insanları. Çünkü herkesin bir yarası var ABD'den.
İngilizce konusunda birşey diyemem sadece sana katılırım. Bu konuda ki duruşumu herkes çok iyi biliyor zaten...
Bende birkaç yanlış anlamayı düzelteyim :) ;
Öncelikle ilk paragraf belki doğrudur belki yanlıştır bilemem fakat benim dikkati çektiğim nokta müslümanların bu terörü destekler görüntüsüydü. Yani biz halkın bir yarısı için diğer iyi yarısını kurban ederken Amerika niye bize ayrıcalıklı davransındı konunun merkez noktası. Amerika'da pekala bu müslüman olan veya olduğunu düşünen "çoğunluğu" baz alarak müslümanlığı kötü din olarak görebilir. Kendimize aynısını yaparken onları eleştiremeyiz. Benim asıl dikkat çekmek istedeiğim nokta bu. Evet bende bir Michael Moore hayranıyımdır iki kitabınıda okudum, iki belgesilinide seğrettim. Ve hatırlatayım; "o da bir Amerikalı ve Amerikan halkının %45'i onu destekliyor".
Gelelim Amerika'nın iki partili seçim sistemine. Demişsin ki bizde halkın %20-25'ini arkasına alan başbakan oluyor. Öncelikle son seçimlerde ve belediye başkanlığı seçimlerinde AKP'nin çok büyük bir farkla, yanlış hatırlamıyorsam %40'tan epey fazla bir yüzde ile oy aldığını hatırlatayım. Ki bu 10-15 partilik sistemde böyle. Şimdi Türkiye'nin seçim sistemini Amerika gibi düşün. Türkiyede 10-15 parti varken bu kadar yüksek oy alan AKP "2 parti varken" ve bunlardan biri AKP biride sol partiyken ne kadar büyük yüzde ile bir oy alır farkındamısın. O yüzden Amerikan'nın %51'i için %49'unu(ki o seçim ne kadar güvenilir bilinmez) kurban ederseniz Amerika niye sizin Türkiye'de 2 partili sistem var olursa kalacak olan %20'nizi düşünsüz. Amerika dışarıya savaş açan bush'u tekrar seçti, bizde zamanında neredeyse iç savaş başlatacak olan bir şeriatçıyı matematiksel düşünüldüğünde daha büyük bir oy oranı ile başbakan yaptık.
Son olarak Amerika'lıların bence övünmeye hakkı var. Zamanında Avrupa'dan baskılar yüzünden sefalet içinde kaçan bir grup köylü öyle yada böyle şuan dünyanın süper gücü. Sporda, sinemada, sanatta, eğitimde, bilimde, teknolojide, özgürlükte(kendi ülkesi içersinde) ve daha bir çok şeyde birinci sırada. Hemen hemen bütün büyük bilim adamlarının Amerika'da çıkmasını tesadüf olarak görmek ise bence yersiz bir davranış..
NoT: Ben yazımı yazarken eğer objektif olacaksam milliyetimi, ülkemi, dinimi bir kenara bırakarak yazarım. Doğrusuda budur. O yüzden milli veya dini duygular içinde yazılan yazıları ve yapılan eleştirilileri objektif bulamayacağımdan dolayı gözardı ederim, kaba bir tabirle sallamam..