Amerika Birleşik Devletleri'ni neden sevmiyoruz;
- Dünyanın en büyük soykırımını kızılderililere karşı altın için Birleşik Devletler yapmıştır.
- Altın tükenince özür dileyen Birleşik Devletler kızılderililerden özür dilemiş, topraklarını geri vermişlerdir.
- O topraklarda petrol olduğunu öğrenen ABD, ikinci kızılderili katliamını yapmıştır.
- Vietnam'a ve Körfez'e binlerce asker göndermiştir. Bunların çoğu ölmüş, hayatta kalanlar ise korkunç psikolojik sorunlar ve sakatlıklarla uğraşmıştır. İşin vahimi ise şehit ailelerinin benim oğlum/kızım Amerika için savaşırken öldü diyememeleridir veya savaştan dönenlerin "ne uğruna" hayatlarının bir bölümünü mahvettiklerini ve binlerce masum insanı öldürdükleriyle övünemeleridir. Onlar bunu Amerikan hükümetinin güç hırsı için yapmışlardır. Üstelik ülkesi için savaşan vietnamlılar "vahşi vietconglar" olarak ün salmıştır.
- Şimdi aynı şey Irak'ta tekrarlanıyor ve Amerika'nın güç hırsı uğruna binlerce Amerikan askeri ve Iraklı ölüyor. Savaşa gitmeyenler ise askeri mahkemede yargılanıyor.
Evet Amerika Birleşik Devletlerini bu yüzden sevmiyoruz. Peki Amerika Birleşik Devletleri vatandaşlarını niçin sevmiyoruz. Niye o ülkenin vatandaşlarının bayrağını yakıp, inançlarına hakaret ediyoruz. Yukarıda görüyorsunuz onlarda kendi hükümetlerinden en az diğer ülkeler kadar çekti. Onları demokrasiyle başa getirdiği insanlar için suçlayacak en son ülke biziz. Aynı hataya bizde defalarca düşmedik mi?
Birde madalyonun öteki yüzü var. "AMERİKA MÜSLÜMANLARI, TÜRKLERİ SEVMİYOOO, BENDE ONLARI SEVMİYORM O YÜZDEN" diye bas bas bağıranlar var. Peki şimdi biraz kendimize çuvaldız batıralım. Amerika neden müslümanları sevmiyor;
- 11 Eylül olayları başta olmak üzere müslümanların cihad adını verdikleri saldırılardan en çok zarar gören ülke Amerika'dır. Burada önemli olan saldırıya cihad adını vermeleri yani islam için savaştıklarını, islam için ileri sürmeleri ve bunu desteklemeyen müslüman ülke sayısının çok az olması. Desteklemeyen ülkelerde bile bir kısımın bu cihad adı verdikleri terörü desteklemesi.
- Müslüman ülke denildiğinde baskın olarak akıla Arabistan, Irak, Afganistan, Suriye, İran gibi ülkeler gelmesi.
- Bu ülkelerde kadınların eşyadan farkı olmaması, sokağa çıkarılmaması, çıkarsa bile ancak gözleri bile kapalı olan kara çarşafla çıkması ve bu kurala uymazsa veya bir erkekle beraber gözükürse taşlanarak veya daha vahşi şekilde öldürülmesi. Ve daha kadınlara uygulanan birçok ortaçağda bile görülmemiş ambargo.
- Bu olayların laik ülke olmasına rağmen Türkiye'de bile olması türbaınını çıkaran 23 yaşındaki annenin çocuğunun önünde akrabaları tarafından öldürülmesi ve bunu birçok Türk'ün desteklemesi, hamile kalan genç kızın hastanede yine akrabaları tarafından öldürülmesi. Yani orada hükümetin yaptığını Laik Türkiye Cumhuriyeti'nde halk yapıyor.
Hepiniz veya çoğunuz bu maddelerin çoğaltılabileceğini ve bunların baskın olduğunu biliyorsunuz. Fakat şöyle diyeceğinizi tahmin ediyorum. "Onlarla bizim bir alakamız yok onlar yanlış şeyler yapıyorlar. Sayılarının ne olduğu farketmez burada bizler varken niye sadece onları görüp müslümanları ve Türkleri kötülüyorlar ki." İşte(Amerika düşmanlarına hitaben) bunu söylemeye hakkınız yok, siz Amerika'nın bir yarısı için diğer yarısını kurban ederken onlar niye farklı muamele yapsın. Yani özetle siz onları sevmezken onlar niye sizi sevsin.
Başka bir hususta bu Amerika'yı sevmediğini söyleyenlerin ve Amerika'ya emperyalist diyenlerin hemen hemen hepsinin nickinin, imzasının ingilizce olması ve avatarında ingilizce yazı olması. Biri bana bu ironiyi açıklarmı..
NoT: Ben ne Amerika dostuyum ne Amerika düşmanıyım fakat sezarın hakkı sezara diyorum. Yazıyı dikkatli okumadan eleştirmeyin. Dikkatli okuduktan sona neyi eleştireceğinizi merak ediyorum doğrusu..