Yazıları okumaktan beynim sulandı, aklınıza her geleni yazarsanız yani öfff...
Öncellikle Utkufatma'ya
ABD vatandaşları'nın geçmişini açıklamışsın, anlattıkların:
("ABD halkı belirli bir ırk değildir bildiğiniz gibi. Onlar Avrupa'da tutunamamış, bir kısmı kaçakçı, bazıları katil, bazıları herşeyini kaybetmiş fakir, bazıları kültür seviyeleri inanılmaz düşük orta çağ avrupasından kalma insanlardı.")
daha çok Avusturalya denen ülkeyi anlatıyor.
Çabuk zengin oma nedenleri ise:
1. Amerika zengin topraklar fln
2. Altın buldular (Batı'da Yukon'da ve birçok yerde)
3. Ayrıca kendi ürettiklerini Avrupadakilerin aksine kendileri kullandılar ve ticaret yaptılar (serbest ekonomi ve kapitalizmin başlangıcı)
Ayrıca ABD'lilerden nefret etme sebebi değildir yazdıklarının hiçbiri...
Mr. Aslan'a:
"ABD bulmasaydi 30 sene sonra Japonlar bulurdu"
Japonya o zamanlar daha teknolojik olarak ilerde değildi
Franck Ribery
"ole bi yazmıssın ki sanki dünyayı amerkialılar kurdu....amerikalıların tarihi ne kadar kii..onların gecmisi ne kadarsa bzim gecmisimiz 4 katı belki daha fazla....(geçmişi olmayanın geleceği hiç olmaz...)"
ne onların tarihi de Avrupalı dedlerine dayanıyor,ü tarhi bu neticede tek boyutta ilerliyor herkez'in tarihi bir yerde aynı...
Oktay
Olaya böyle bakarsak atom bombasınıda Amerikalılar buldu. Sonuçta o buluşlar milletlerin değil, kişilerin başarısıdır. Ya onları keşfedenler Amerikaya değilde başka bir ülkede doğsaydı? O zaman Amerikalıları sevmememiz için neden kalmayacaktı galiba
Hatırlatırım elektriği bulan kişi Benjamin Franklin (ABD anayasasını imzalayan ilk kişilerden) bir. 2. ise bir insan aynı tarihte olsa bile başka bir yerde doğsa koşullar farklı olduğundan elektriği keşvetmesi imkansız olurdu.
Ayrıca hatırlatmak isterim herkeze Japonların şu an ekonomik bir güç olmasının sebebi sırf iş etiği değil... ABD 1860'larda Japonya'yı ticarete açtırdı sonra bakın biranda bir doğu ülkesi büyük güç statüsüne sahip oldu. Ama bunu dememeliydim, şimdi Japonlara fln da kızarsınız :rolleyes:
şimdilik bu kadar ama bir hükümeti sevmemek insanları sevmemek için bir neden değildir... desekki ABD de oturan biri AKP'den hoşlanmıyor, tüm Türklerden nefret etmek zorunda değil, haksızmıyım?