
FourFourTwo: Batuhan Akdeniz Röportajı
Portre:Batuhan Akdeniz
''Nereden Nereye''
Öncelikle bu yoğun maç trafiğinde bizleri kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz.
Fenerbahçe'ye gelmeniz taraftarlar için çok sürpriz olmadı,sonuçta aylardır kamuoyuna Fenerbahçe'nin yeni teknik direktörü olarak lanse edilen biriydiniz. Baştan başlamak gerekirse,Stuttgart'ın başına geçmeniz nasıl oldu?
Geçen sezona Armin Veh'in yardımcısı olarak başladım. Takım sezona iyi başladı ancak 6.haftadan sonra bocalamaya başladı. Özellikle Schalke'ye karşı aldığımız 3-0'lık farklı yenilgi taraftarları iyice huzursuz etti. Armin Veh'in dostluğunun ve abiliğinin yanı sıra,teknik direktörlük duruşunu ve sabrını da her zaman hayranlıkla izlemişimdir. Ancak işler öyle büyük noktalara geldi ki!Bayern'in geçen yıl kötü bir sezon geçirmesi ve bocalaması Bundesliga'da Bayern'den sonra gelen takımlar için muhteşem bir fırsat oluşturdu. Her maç 50.000 kişilik stadımızı dolduran taraftarlar doğal olarak bizden şampiyonluk beklediler. Armin Veh kötü geçen ve evimizde 1-1 berabere kaldığımız Bochum maçı sonrası 50.000 kişi tarafından ıslıklandı. Bunun üzerine Stuttgart'da misyonunu tamamladığını ve artık ayrılması gerektiğini söyledi. O gece yönetime istifasını verdi.
Veh takımı bıraktığında 16.haftanın sonuydu,yani koca bir devre bitmek üzereydi ve Stuttgart'ın elinde şampiyonluğu bırakın ilk 3 için bile çok az şans vardı. 'Geçici' bir süreliğine O'nun yardımcısı olarak teknik direktörlük koltuğuna getirildiniz. Neler hissediyordunuz?
Açıkcası çok büyük bir baskı hissetmedim. Bu klüpte 6 yıldır çalışıyordum ve malzemecisinden başkanına herkesi çok iyi tanıyor ve tanınıyordum. İstifasının ardından Stuttgart'ın öncelikle takım disiplinini toplarmaya özen gösterdim. Çünkü çocuklar gerçekten hırslı,istekli ancak moralsizdi. Onları önce bir takım yapmak gerekiyordu. Önümüzde ilk yarının son maçı olan Dortmund maçı vardı. Dortmund deplasmanı her takım için kabus olmuştur. Takımlarını her şekilde destekleyen bir taraftar toplulukları var. Maç öncesi başkan Erwin Staudt ile bir görüşmede bulundum. Bana biraz zaman tanımasını ve teknik direktör arayışına en azından şimdilik geçmemesini önerdim. O da kabul etti.
Dortmund deplasmanı nasıldı?
Teknik direktör olarak çıktığım ilk müsabaka(Gülümsüyor). Eşofmanlarınızı çıkartıp takım elbise giyiyorsunuz,ve tüm ekip sizin emirinizde. Ne kadar da heyecan verici!Maç öncesi oyuncularıma tüm devreyi unutup sanki lig yeni başlıyormuş gibi oynamalarını söyledim. İlk 15 dakikada rakip kalede 3 net pozisyon bulduk. 20'de attık,42'de attık. İkinci yarı 68'de Hitzlsperge(Tomas)attı ve 3-0 oldu. Maçı böyle tamamladık. Sanki takım yeniden doğuyordu.
Neler Hissettiniz?
Tarif edilemeyecek kadar güzeldi. Maç sonrası başkan beni çağırdı ve benimle devam etmek istediğini söyledi.
Fenerbahçe'den teklif aldığınızda ilk anda ne düşündünüz?
Şaşırmadım açıkcası. Ama çok mutlu oldum. Fenerbahçe çocukluğumda tuttuğum takımdı. Üstelik bu başarıyla Avrupa'nın gözdesi haline gelmiştim. Birkaç klüpten daha teklif aldım. Ancak en hevesle çalışacağım takım Fenerbahçe idi. Şimdi de bu kararı verdiğime hiç pişman değilim.
Zaman ayırdığınız için teşekkürler...