PS3 te FIFA mükemmel diyen arkadaşa...
Birincisi ben PS oyuncusu değilim. Hele de 1 milyar verip PS3 alan biri hiç değilim... Ben PC kullanır, oyunları PC de oynarım. Ve eğer FIFA 07 ve FIFA 08 (Dikkat et buraya : PC versiyonları)na bakarsan menülerin hiç değişmediğini oyunun aynı olduğunu görebilirsin. Ayrıca "menü deseni biraz değişmiş" demek için önce senin PES3,PES4,PES5,PES6 ve sonra PES7 oynaman lazım ki menü deseni nasıl gelişmiş göresin. Ha bir de "müzikler çok kötü" demiş arkadaş. Yahu senin müzik zevkini merak ediyorum (sahi zevkler ve renkler tartışılmaz ama...), FIFA nın müzikleri tamamen artistliğe dayalı saçma sapan alakasız müzikler. Eğer PES in müziklerine bakarsan tamamen futbol müzikleri ve oyunu oynarken seni heyecanlandırıyorlar (kick it off, go for goal...). Kasılma hatası dediğin beni ilgilendirmiyor. Ben PC mde PES i en yüksek ayarlarda zaten KASILMADAN oynuyorum. Son olarak seyirciler kötü demişsin. Daha ne yapsınlar ya! Sen PS3 oynarken diğer konsolları unutuyorsun galiba! Seyircileri çok mükemmel yapamayacak bir firma değil KONAMI. İsterse yapar ama zaten şu an PES 2008 in sistem gereksinimlerinin bu kadar artmasına seyircilerin 3 boyuta geçirilmesi neden oldu(PC kullanıcıları için). PES serisine ve PES 2008 e bak. Seyirci farkı gayet açık!
Oyun FIFA ya benzetilmeye çalışılmış diyenlere...
Bu görüşte haksızsınız diyemem. Evet, FIFA ya benzetmişler. Bu bir yanlış fakat şunu da düşünmek lazım: FIFA yıllardır bir ekol oluşturan bir oyun. PES yapımcıları büyük ihtimalle bizlerin hep hayal ettiği FIFA-PES birleşimi mantığını uygulamaya çalışmışlar. Pek başarılı değil ama bu futbol simulasyon oyunları için büyük bir adım. Ve aslında başarılı da denebilir. FIFA nın oyun motorunu PES e entegre etmişler. FIFA daki saçma oyun stili, top sürüşler, top kontrolleri, pas hızları, şut yavaşlıkları yerine PES in motion ları eklenmiş.Ve FIFA daki mükemmel kaleci kurtarışları, müzik zevki, menü sadeliği, uzun süreli bölümlerin zevki PES e eklenmiş. Ben bu olaya İNTAHAR olarak bakmaktansa YENİ NESİL OYUNLARA BİR ADIM olarak bakmayı tercih ederim.