PES 2008 hakkında kısa bir yorum yapayım..
Bu kadar süre beklediğimiz PES 2008 bir sürü değişiklik ile gelmiş. Menüler modernize edilmiş, göze hoş geliyor. Sadece ana menüler değil, tüm menüler. Böylece PES4'den beri değişmeyen menülerden kurtulmuş (!!) oluyoruz. Fakat değişen tek şey menüler değil tabii. Performans gereksinimlerinde işlemci ihtiyacı fazla artmasa da, grafik gereksinimleri eskisine oranla çok artmış. Öyle ki PES6'ı full detay 1280x1024 kesintisiz, takılmadan oynayabilirken, PES2008'de 1024x768 orta detayda bile takılmalar yaşadım. Böylece P4 3.2 işlemci, 2048MB ram ve ATI 9800Pro kombinasyonunun işlemci ve ram açısından yeterli ancak grafik açısından yetersiz kaldığını ifade etmeliyim. Evet, oyun zaten bildiğiniz PES olduğu için şöyle oynanıyor böyle oynanıyor geyiklerine girmeyeceğim.
Ancak sonuçta kişisel olarak PES4'ten beri belli bir oyun stilim ve alışkanlığım var. Açıkça ifade etmeliyim ki, PES6'dan PES2008'e geçiş pek çoğunuz için o kadar basit ve keyifli olmayacak. Çünkü alıştığınız herşeyi unutup, bazı şeylere yeni baştan başlamanız gerekiyor. Oynarken PES6'da ne kadar kendimi rahat hissediyorsam, PES2008'de kendimi o derece garip hissettim. Tabii ki, her yeni sürümde ufak tefek alışma süreci vardır. Fakat bu sürümde farklar oldukça fazla ve alışması çok daha uzun zaman alacak.
Hepinize bol eğlenceli, keyifli saatler diliyorum..