Valla arkadaşlar yıllardır Pes oynayan biri olarak Pes 2008 beklentilerimi pek karşılamadı.Grafik konusuna cidden çok önem vermişler,o kesin.Fakat oynanabilirlik konusunda sadece ufak ayrıntılar bazında ilerleyebilmişler.Canımı sıkan bi kaç nokta var:
1.Öğrenebilen yapay zeka rakip takım CPU'sunda etkili,fakat kendi takımınızda sizin kontrol etmediğiniz oyuncuların yapay zekasında hiç ama hiçbir ilerleme yok.Atak yaparken diğer oyuncular kımıldamıyolar bile,adeta sizi kaderinizle baş başa bırakıyorlar.
2.Adam değiştirme özelliğini manuel yaptığınızda da otomatik yaptığınızda da çok saçma sapan sonuçlar ortaya çıkıyo. Top size doğru gelirken bi anda başka bi oyuncu aktif oluyor ve atağı batırıveriyor.
3.Ceza sahasından uzaktaki serbest vuruşarda kimse hareket etmediği ve pas almaya gelmediği için attığınız paslar genellikle rakibe gidiyor.Bu çok sinir bozucu.
4.Defans yaparken takımınızdaki diğer oyuncular sanki hiç maçta değillermiş gibi haraket ediyorlar.Bu sorunu bi türlü çözemedi Konami.
Sözün kısası oynanabilirlik adına beklediğim gelişmeleri bulamadım.Fakat,diğer oyunlarda da olduğu gibi,eğer aynı takımda iki kişi oynarsanız işler biraz daha kolay ve akıcı oluyor.Yani yapay zeka konusunda ancak bir arpa boyu yol alınabilmiş.
Şikayetçi olduğum konuların neredeyse tamamı yapay zekadan kaynaklanmakta.Onun haricinde bireysel olarak oyuncuların hareketleri gayet akıcı ve gerçeğe yakın.Bu da oyununuzu ister istemez takım oyunundan çıkartıp bireyselliğe yönlendiriyor.
Yinede oynamaktan başka çarem yok.Keza bundan daha iyisini yine Konamiden başkası yapamayacak gibi gözüküyo...