merhaba arkadaslar,
sirf konuyla ilgili goruslerinizi alabilmek icin foruma uye oldum, belki bu vesileyle soccercenter.net'te devam ederim :)
benim sorum da su: osys 2007 kilavuzundaki benzetim pek "benzememis" gibi geldi bana, ne dersiniz? gordugum kadariyla 2006 oss'nin gercek taban puanlarinin uzerine 3'er puan eklemisler, siralamalari da oldugu gibi yazmislar. ne bicim bir simulasyondur bu? eger ben bu benzetimin mantigini dogru anladiysam kilavuzdaki puan / siralama bagintisi kesinlikle fiyaskodur.
ornegin odtu gida muhendisligi'ni ele alalim. bu bolumun gecen yilki "gercek" taban puani 330,185. sonuncu giren adamsa 12622'inciymis siralamada. simdi hemen benzetimli tablomuza bakalim: odtu gida muhendisligi'nin en kucuk puanini 332,244, 0.8 aobp'li siralamayi da 12600 olarak gosteriyor. taban puani uc puan yuksek gostermis, siralamaysa neredeyse ayni. benzedi mi sizce bu? bu yil 333 puan yapan adam 20000'inci falan oldu zaten. bunun neresi benzetim? ben mi bir seyleri yanlis anliyorum yoksa?
tesekkurler :)
p.s. bu arada Witch-King, ben seni sabahin korunde rahatsiz eden undo :)