Osman Tamburacı'nın Maç Hakkındaki Yorumu
Bu kafa değişecek!
03.06.2007
Miadı dolmuşlardan medet umar aslan gibi çocukları kenarda tutarsan olacağı budur!
Futbolda hak eden oynar, kayırmaca yaparsan kenardakileri de sonradan oyuna soksan randıman alamazsın. Sıfır moralle oynanmaz!
Ümit Karan ve Yıldıray kenarda…
Kaleci Hakan kulübede…
Volkan makaslanmış…
Rüştü, Hakan, İbrahim Üzülmez sahada…
Tutuculuğun bu kadarı yüreksizlik demektir.
Tuncay bile sivri sinek saz!
Gökdeniz tatilde…
Servet buysa fakirler daha zengin!
………………………………………………..
Kalemiz ablukaya alınsa da üç gol yesek yüreğim yanmaz. Rakip Bosna Hersek her mevsim bir kez kalemize geliyor üç gol bulup gidiyor!
Fark atacağımız maçtan 3-2 yenik çıkıyoruz.
İçimden feryat etmek geçiyor;
BU KAFAYLA OLMAZ!
Lippi ve Terim
Ne diyordu Terim;
‘Taktiğimi tenkit edebilirsiniz ama seçtiğim oyunculara kimse laf edemez. İtalya’da Lippi’ye laf eden oluyor mu?’
Kendini kandırma Terim. Lippi böyle hatalar yapmaz!
Sen de yapmazsın ama rahat değilsin!
Kafanda bin tane tilki var, artık kuyrukları da birbirine değiyor çünkü tilkiler yaşlandı…
Sen hala onlarla bit pazarına nur yağsın istiyorsun.
Olmaz ki…
Bu kadar da millete eziyet edilmez ki.
Karşında Bosna Hersek var. Benim bildiğim Terim bu Bosna’yı ezer geçer ama inatla ‘Ben yaptım oldu’ demek, birilerine bir şeyleri ispat etmek için boşa kürek çekiyorsun.
Allah için söyle; Bosna’ya yenilmeyi hiç düşündün mü?
Düşündüm deme, düşünmedin.
Düşünsen gereğini yapardın. Sen nasıl olsa Bosna’yı yenerim. U17 ile de çıksam yenerim dedin, yanıldın.
Bosna gençleştirilmiş bir takım.
Gördünüz mü isimsiz gençleri…
Türk Milli Takımı’nın yenilenme zamanı geldi de geçiyor bile…
Aurellio’yu milli yapıp oynatan Terim, aynı yüreği devrim için de kullanmalı!
Yenemezdik!
Kaleci gol kurtarır. Bizde maçın kaderini değiştirecek tek kurtarış yok! O kurtarışlar da kendine güven ister! Altı ay oynamayan kaleci tedirgindir. Onun önündeki defans da bu yüzden tedirgindir. Nitekim bunlar yaşandı.
Gökhan ve Servet topu oyuna sokamıyor. Sadece hava topu kullanıyor diye adam oynatılmaz, yer topu da var, kademe de var, pozisyon almak da var. Bunlar da Gökhan ve Servet’te eksik!
Bu ülkede ne cevherler var, onları da bulup çıkartmak senin görevin be hocam. Bırak şu eski alışkanlıklarını. Sen bu değilsin kimseye şirin gözükmeye ihtiyacın yok! Geçkinleri Türk futboluna kazandırsan ne olacak, onları kurtarayım derken Bosna maçını kaybediyorsun! Haklı olduğun bir şey var, sakatın çok!
Maç sonrası ‘Bu çocuklarla çok güzel günler yaşadık’ diyorsun. Çok haklısın ama bugünün insanını da düşün. Onların da takımlarıyla bugün güzel şeyler yaşamaya hakları var. Geçmiş seninse, bugün de gençlerin. Onlara umut ver, onlara güven ver. Geçmişe bu kadar takılma gelişimin durur!
Benim bildiğim Terim; özgürdür, yenilgiye tahammül etmez, hiç çekinmeden laf eder.
O Fatih’i arıyorum, maçtan sonra eveleyip geveliyorsun. Seni çok iyi anlıyorum. Küllerinden doğmak istiyorsun ama olmuyor!
Yen hırsını…
Gol atan Hakan sana koşup geliyor, öpüşüyorsunuz, bu birilerine mesaj!
Neden buna gerek duyuyorsun.
Öteki gol atanların bulaşıcı hastalığı mı var?
Ümitsiz-Umutsuz forvet olmaz
Tuncay’la Hakan yan yana oynamaz!
Biri çok koşan öteki hava topu bekleyen bir karakter, nasıl uyum sağlarlar?
Tuncay kırk paralık hayretti, Sabri’ye attırdığı gol mükemmeldi o kadar. Bir anda parladı ve kayboldu. Kuyruklu yıldız gibi…
Arda sakatlıktan yeni çıktı. Eksik! Attırdığı gol duran toptan…
Bu forvet iş yapmaz!
Yapmadı da…
Umitsiz-Umutsuz forvet olmaz!
Koy oynasınlar.
Anlayamıyorum neden bu kadar tutuculuk.
Değişim gerek değişim.
Terim’den beklenen budur.
Terim yüreklidir, futbolu çok iyi bilir, geleceği bugünden görür.
Görmedi, göremedi mi şaşıyorum!
Rakip Bosna yahu!
İşe bakın Türkiye 13
Bosna Hersek 10 puanda…
Yunan da galip, Norveç de galip.
Olacak iş mi yani!
Hangi savunmayı yapsanız, geçersiz!
Bosna’yı yenemeyen hiç mazeret üretmesin!
Hatta tek laf etmesin, milletten özür dilesin.
Dünkü yazımda bir herze yemezsek dedim…
Bilmiş gibi…
Bosna’dan da üç gol mü yenir yahu.
Hem de iki kez öne geçtikten sonra…
Hem de son dakikalarda… Devre biterken, maç biterken…
İnanamıyorum!
Bu kafa değişmedikçe, kayırmaca bitmedikçe kadroya alınanlar da randıman vermez.
Çünkü feriştah da olsalar kimlerin oynayacakları önceden belli!
Milli Takım 70 milyonun,
Üç kişi mutlu olacak diye 69 milyon 997 bin kişi azap çekemez