selam arkadaslar herseyden önce uzun yıllar fifa oynadıktan sonra pes serisine gecis yapmıs bir oyuncu olarak bu satırları yazmak istedim
bugün fifa 2007nin ps versiyonunu aldım ve yaklasık 3-4 saat oyunu inceleme imkanı buldum.oyun hakkındaki düsüncelerim aynen söyle
herseyden önce bence bu simdiye kadar yapılmıs en iyi fifa oyunu,özellikle lisanslı takımlar,ligler,formalar ayrıca yıllardan beri hayalim olan menagerlikle futbol simulasyonu bu oyunda birlestirilmiş..gercekten mükemmel..menagerlik modunda isterseniz macınızı kendiniz oynıyabiliyorsunuz..isterseniz simulasyondan takip edebiliyorsunuz..bu cok güzel bir gelişme..ama bence en önemlisi türkiye süper ligi..transferler olayına gelince,bence oldukca güncel bir-iki ufak tefek degişiklikle dahada güncellemek mümkün..
gelelim oynanabilirlik mevzuuna
bu seride gercekten cok büyük degişiklikler gördüm,takımların pres yapışı,defans yaparken kapanısı,gercekten cok güzel degişiklikler..özellikle defans yapan takımların kapanması bayagı degişik olmus(eskiye göre).ama ben acıkcası en cok kalecileri begendim gercekten eski serilerde oldugu gibi top kalecilerin eline yapısıp kalmıyor..
su anda aklıma gelen bu özellikler bence bu seride takdire deger..
buradan sonra aklıma takılan birsey oldu..team menagement kombinasyonlarını biraz zayıf buldum..formasyonu sectikten sonra..bu formasyona göre sanırım..oyuncuların yerlerini ileri geriye kaydıramıyorsunuz.aynı zamanda takıma press..kontraatak yaptıracak tusları veya bu fonksiyonları göremedim(team menagement konusunu biraz zayıf buldu..veya ben bu tus fonksiyonlarını henüz kesfedemedim..sorun bende..)
oyuncu edit kısmındada aynı sıkıntıyı yasadım oyuncuların face edit secenegi ya yok yada benim gözümden kactı(bu konuda kesin konusmak istemiyorum)
gelelim benbim acımdan en önemli konuya..TOP FİZİGİ...!
evet her futbol simulasyonundan hoslanan insan gibi,buda benim en önemli takıntım..bence bu seride top fizigi konusunda cok önemli gelismeler katedilmiş olsada,maalesef ama maalesef..PES5 serisindeki gibi bir top fizigi ile karsılasamadım..aslında bu top fizigini anlatabilecek dogru kelimeleri buldugumu zannetmiyorum..maalesef bu kon uda ve kale önü karambollerindeki akıcılık ve yapay zeka maalesef pes serisinde bayagı farklı..ve özellikle 2 kişi karsılıklı mac yaparken bunu cok rahat hissedebiliyorsunuz..(lütfen 2 kişi karsılıklı mac yaparak kıyaslamayı yapın..(bu konuda acık konusmak gerekirse KONAMİ benim babamın oglu degil..hatta FİFA benim ilk göz agrım..ugruna saatlerce uykusuz kalırdım..)
aslında konuyu söyle baglamak istiyorum..!
WE 10 serisini oynadıktan sonra PES5 ile kıyasladıgımda tam bir hayalkırıklıgına ugramıstım..KONAMİ oyun mantıgında hissedilir derecede degişiklikler yapmıstı..acıkcası PES6 bu mantıkla piyasa cıkarsa tercihimi..PES5 den yana kullanmayı düsünüyordum bircok arkadasım gibi..
fifa kendini sürekli gelistirirken konami we 10 serisi ile bence geriş adım atmıstı..
kendi adıma benim ve arkadas grubumun en büyük hobilerimden biri olan futbol simulasyon oyunlarını büyük bir zevkle takip etmeye devam edecegim..fifa serisindeki olumlu gelişmeleri ve konamideki ANLAM VERMEKTE ZORLANDIGIM WE10 GARİPLİGİNİ büyük bir hayretle vede merakla bekledim beklemeyede devam ediyorum..
tüm bunların sonucu olarak kişisel görüsüm top fizigi ve oynanabilirlik adına bana PES5'i unutturabilecek bir futbol simulasyonunuda aynı heyecanla bekliyorum..
herkese sevgiler..yorumlarıda büyük bir ilgiyle takip ediyorum.