**-----------Fifa07 Demo İncelemesi By RoNaLDo7_17-----------**
Bazı arkadaşlar “neden herkes böyle tek tek yazıyor.Şunu bir kişi maddeler halinde açıklayamaz mı?” gibisinden sorular sorunca ben de böyle bir yazı oluşturmayı uygun gördüm.
Öncelikle beni adeta büyüleyen bu oyuna nerden başlamalıyım bilmiyorum ama sizlere elimden geldiğince tarafsız bilgi vermeye çalışacağım.
> Maça başladığımızda daha ilk pastan top fiziğinin ne kadar değiştirildiğini görüyoruz.Paslar direk olarak yerde kayarak gidiyormuşçasına değil de;daha çok yerde sekerek gidiyor.Top fiziğinin bu sene 06’ya oranla çok daha iyi olduğunu söyleyebilsek de;benim aradığım düzeye ulaşamadığını da söylemeden edemeyeceğim.
> Bir diğer dikkatimi çeken unsur ise yapay zeka oldu.Özellikle 06’da karşı tarafın yapay zekası neredeyse 0’a yakındı(topla taca çıkmalar vs.).Ancak bu oyunda tam aksine yapay zekanın çok üst düzeylerde olduğunu söylemekte yarar var.Zira boşta gördüğümüz bir oyuncuya attığımız pasın tam olarak istediğimiz gibi zekice gitmesi biz Fifaseverleri çok mutlu ediyor.
> Bir de hava topları var ki aslında bu sene Fifa’daki en büyük değişikliklerden biri de bu olsa gerek..Zira hava topları eski Fifa’lardaki gibi arkadaki oyuncunun sırık gibi durması,ve öneki oyuncunun rahatça kafayı vurmasından ibaret değil.Birçok zaman arkadaki oyuncu öndekini rahatsız edebiliyor.Bu kafa toplarında en ilgi çekici animasyonlar ise iki oyuncunun da ıska geçmesi ve kimi zaman oyunculardan birinin komik bir vaziyette yere düşmesi oluyor :)
> Team Management ile ilgili çok fazla söylencek bişey yok.Zaten o kadar da ayrıntılı kullanamıyoruz ancak; oraya da bir yenilik eklenmeden geçilmemiş.Mevkisi olmayan birisini o mevkide oynatacaksanız; verimi düşüyor ve Overall diye tabir ettiğimiz özelliği düşüyor.
> Şut konusuna gelince..Aslında bir büyük değişiklik de burada var ki ;eski Fifa serilerindeki gibi kaleye sırtınız dönükken çıkardığınız şutlar kaleyi bulmayı bırakın,taraftarlara hediye edilen toplara bir yenisini ekleyebilir ;).Uzaktan şutlarda da eskiden olduğu gibi top hep aynı yere gidip kaleci hep aynı şekilde kornere çıkarmıyor.Kaleciyle karşı karşıya şutlarda ise eski serilerdeki gibi ince ince hesap yapmaya gerek kalmıyor.Zira(bu kelimeyi de amma kullandım yaw) kalecinin o tip pozisyonlarda yapabileceği pek de bir şey olmuyor.Ayrıca eski fifalardaki gibi kaleciyle karşı karşıya şutlarda oyuncular ayak üstü değil daha çok plase vurmayı tercih ediyorlar.
> Yan toplar…Son senelerde Fifa’da bu yan toplardan aynı tipde attığım gol sayısı 200 olmuştur heralde.Aynı tip derken şundan bahsediyorum;Klasik orta gelir de altıpastaki oyuncu kafayı vurur ya gol ya korner..Evet evet hatırladınız di mi o :P Yan toplarda da büyük değişiklik var zira(sıktın ama :P) yaptığınız ortalar hep aynı noktadaki oyuncuya gitmiyor.Hatta orada oyuncu bile olmayabiliyor.Kimi zaman uzak direkten yetişen oyuncu tamamlarken kimi zaman yakın direkte sürpriz bir isim pozisyonla burun buruna geliyor.Ortaların autla sonuçlanma durumu yok mu?Tabi ki o da eklenen bir yenilik ;)
> Grafik konusuna gelinecek olursak çok da fazla bir şey söylemek gereksiz olur heralde..Her ne kadar demoda ayarlar low de olsa,bu bile PES’in full ayarlarına taş çıkartıyor (benim düşüncem)
> Ses olayına gelirsek..Aslında bu sene Fifa’nın bize en büyük vaatlerinden biri de buydu.Ancak “taraftarlar maça göre tepki verecek,maç kötü giderken size sırtını dönecek” vs gibi olaylardan hiçbirini gözle görülür (ya da kulakla duyulur mu deseydim) bir şekilde hissetmedim.Sadece eski serilere oranla azcık oynama ile önümüze sunulmuş sesler..
> Maç içinde 06’ya oranla göze çarpan bir başka farklılık da savunma hattıyla ilgili.Bilindiği üzere 06’da orta sahadan aldığımız topu bomboş olan bir yarım sahayı geçtikten sonra filelerle buluşturuyorduk.Fakat 07’de savunma hiçbir şekilde 06’daki kadar boşluk vermiyor.bekleriniz ileri çıksa bile ortadaki ikili bu tip goller atmamıza engel oluyor.
> Duran toplarda ise yine en az diğerleri kadar gelişme var.Kornerler ve frikiklerde topu istediğiniz noktaya istediğiniz oranda falso vererek gönderebiliyorsunuz.
> Benim en çok hoşuma giden şey ise;oyuncu özelliklerinin artık daha belirgin olması..Eski serilere baktığımızda bi Ronaldo dribblingi ile bir Silvestre dribblinginin arasında tırnak ucu kadar fark ancak anlaşılabilirken;07 bize oyuncuların kendi özelliklerini en iyi şekilde yansıtıyor.Oyuncuların ani hızlanmaları,şut yetenekleri birebir aktarılmış.
> Pas sistemi de baştan aşağıya gözden geçirilmiş.Artık eski serilerdeki gibi tak tak tak ayağa pas yok.Paslar kimi zaman şahane bir pas olarak yerini bulurken,bazen de “o ne biçim pas hödük” dedirtebiliyor :)
> Kaleciler ise apayrı olmuş.Kimi zaman panter kesilen kaleciler kimi zaman olmayacak hatalar yapabiliyor.En önemlisi de ; artık bir kurtarış yaptıktan sonra yarım saat çimlere uzanan kaleci artık kalkıp ikinci bir kurtarış daha yapıp takımı ipten alabiliyor.
> Her gülün bir dikeni vardır ya…Aslında Fifa07 de de bazı klasik buglar devam etmiyor değil.Fakat bu yine de demoyu saatlerce oynamamızdan alıkoymuyor bizi ;)
-----------Hepinize İyi Oyunlar ;)--------------