Dün gece serverlar baya kötü durumdaydı. Yani hakkaten çekilmez bir haldeydi. Oyunda bir sürü menü var ve bu menüler arasında geçiş de dakikalar alıyor. Bir maç yapabilmek için baya bir uğraşıyorsunuz. Ancak maçlarda PES 5'teki kadar lag yok. En azından ben öyle hissettim. Ben 2 tane PES 6 aldım. Birini ben ve kuzenim, diğerini ise babam kullanacak. Dün işte ilk kez denemek için babamla maç yapacaktık. Ben İstanbul'da o ise Aydın'da oturuyor. Server seçerken, en az kişi olan İspanya server'ını seçtim. Özellikle Fransa server'ı inanılmaz doluydu dün gece. 1000 kişilik server'ın tamamı doluydu. Neyse, İspanya server'ına girdim, babama da söyledim, o da oraya girdi. Daha sonra Spanish PC 02 lobby'sine girdim sanırım. Orada bir oda yarattım. Ama odanın yaratılması 3 dakika falan sürdü. Tabi bu arada bu aşamaya gelene kadar da baya süre geçmişti :) Babam da o ara lobby'e gelmiş, benim odamı görmüş ama odada iki kişi var dedi bana. Ve odaya girdi. Daha sonra oda açıldı ve bir baktım odada benle beraber 3 kişi var. Bir tane de İspanyol girmiş odama o ara. Adama çık odadan falan dedim ama çıkmadı :) İspanyolca konuşuyor zaten. Neyse sonra maça girdik mecburen. 3 kişi maç yaptık. Babamla ben aynı takımda, İspanyol karşı takımda. Yani böyle bir mod var hakkaten. Sanırım ilk yarı İspanyol host'tu. Çok lag olmadığını düşünüyordum ben ama babam lag var dedi baya. Bilemiyorum, bana çok gelmedi. Sonra ilk yarı bitti, ikinci yarıya geçtik. 2. yarı başlamadan connection lost oldu sanırım. Daha sonra maçtan çıktık. Bu kez şifreli bir oda açtım ki babamla karşılıklı oynayalım. Oynadık bir maç. 2. yarı bu kez başladı ama başladıktan 5 saniye sonra falan koptu. Daha sonra oynamadık babamla.
elik'in oyunu da gelmiş. Sonra onla maç yaptık. İlk maça başladık. İlk yarı bitti. Yine ikinci yarı başladı ve 5. saniyede elik'le de connection lost oldu. Bu arada bu maçların hepsini İspanya server'ında yaptık. Sonra odadan çıkmadık ve bir maç daha yapalım dedik. Bu kez ikinci yarı başladı ve connection lost olmadı. Sonuna kadar oynadık maçı. Sonra bir maç daha yaptık, onda da kopmadı. Yani gayet güzeldi. Çok az lag oluyordu. Bu arada daha önce bir screenshot koymuştum. Orada görebilirsiniz, kişilerin adının yanında bir kısa çizgi var. O bağlantı gücünü simgeliyor sanırım. Bir tane kısa çizgi var mesela o screenshot'daki oyuncuların yanında. Bu kötü bağlantı demek sanırım. Türklerde ise orada 2 çizgi çıkıyor. Biri daha uzun biri daha kısa iki çizgi. Hatta babam bende 3 çizgi gördüğünü söyledi bir kez. Daha sonra babamla tekrar 2-3 maç yaptık. Hiç kopma olmadı 2. yarılar. En son maçta maça başladık, ilk yarının başında koptu. Sonra tekrar denedik. 2. yarının başında koptu. Sonra oynamadık onunla tekrar. neocan'ın da oyunu gelmiş, onunla bir maç yaptık. Ve bu kez hiç lag yoktu, mükemmeldi yani, 2. yarı da kopmadı. Daha sonra bir maç daha yaptık ama bu kez 2. yarının başında koptu. 2. yarının başında kopmalardan 7-8 tane yaşadım. Sanırım KONAMI bunu düzeltir yakında. Bu kadar sık olmamalı bu durum. Daha sonra başka serverları denedim, Almanya server'ını falan. Almanya server'ına çok zor bağlanıyordu. 3 kere connection lost oldu, daha server'a girmeye çalışırken bile. Daha sonra Italian / Polish server'ına girdim, çok hızlı girdi server'a. Ama baya kalabalıktı, 750 kişi falan vardı. Orada da maç yapmak için uğraştım ama başaramadım :) Ben maç odasına girene kadar adamlar maça başlıyorlar :) Serverların durumu içler acısıydı açıkçası dün gece.
Ama sanırım KONAMI bunu 1-2 haftaya tam olarak düzeltecektir diye ümit ediyorum. Bu arada server'larda PC ve PS2 lobbyleri var ayrı ayrı. Bir de friendly lobbyler var. PS2 serverlara hiç girmiyor, denedim kaç kez. Could not enter lobby hatası veriyor. Friendly odalara da hiç giremedim, onlarda da aynı hatayı veriyor. PC lobbylere girebildim sadece. Bu arada dediğim gibi en iyi performansı İspanya server'ında gördüm. Belki SCN lobbysini oraya kurabiliriz diye düşünüyorum :) Tabi bu serverlar biraz düzelsin, ona göre ortak bir karar alırız.
Çok güzel turnuvalar yapacağımızı düşünüyorum. Mesela eşli turnuvalar yapabiliriz. Kurayla aynı takımda oynayacağınız oyuncu belirlenir falan :) Böyle güzel turnuva fikirleri var kafamda. Baya eğlenceli olacak diye düşünüyorum. Bu arada oyunu gelir gelmez satmayı düşünmek, beğenmemek hata gibi geliyor bana. Online'da çok gelişme var çünkü. Hatta şöyle birşey de diyeyim. Sanırım 4 kişi, 4 ayrı bilgisayardan karşı karşıya 2'ye 2 maç yapmanın haricinde, maçları izleyebilmek de söz konusu. Bunu denemedik henüz ama sanırım böyle birşey var. Yani mesela ben birisiyle maç yapabilirim ve bir başkası da bu maçı izleyebilir seyirci gibi :) Bu da çok değişik birşey yani :) Mesela bir turnuvanın final maçını, kura çekip şanslı iki kişiye izlettirebiliriz :) Bilmiyorum ne kadar lag yaratır ne olur ama, böyle bir özellik de var.
Bu arada sabah 8'lerde, babam açmış oyunu. Ve menülerin çok hızlı olduğunu, server'ın hızlı çalıştığını, hatta bir maç bile yaptığını söyledi bir İspanyolla. Ama adam oyunu çözmüş dedi :) Baya iyi oynamış. Hiç de lag yokmuş, İspanyolla oynamasına rağmen. Sanırım bu server'lardaki yavaşlık yoğunluktan kaynaklanıyor. Sabah daha az kişi olduğu için belki hızlı çalıştı. Ya da KONAMI gerçekten düzeltmeye çalışıyor ve bir nebze olsun düzeltti bir şeyleri. Neyse, şimdilik bu kadar benden. Umarım herkesin oyunu eline geçer ve maçlara başlarız :) Hatta turnuvalara da :)