Yani 20YTL yapsınlar, oynanabilirliği düzgün olsun, türk ligi olsun, hatta bi de türk spiker olsun alırız tabi, peki ea biz orjinal oyun alalım diye bütün bunları 20YTL'ye satar mı? Daha doğrusu, 20YTL'ye satıp kar edebilir mi, sonuçta bir firma ea ve asıl amacı sosyal değil kar içerikli. Bunun paketlemesi var, ulaşımı var, distribütör firma karları var, desteği var, reklamı var, yeni pazar sorunları var v.s. Üstüne bir de tekrar satış(resale)'i var, kim engelleyebilir insanların Türkiye'den 20YTL'ye alıp Avrupa'da satmalarını? Daha farklı çözümler lazım korsana karşı, ya da bilgisayar oyunu değerlendirmelerimizi değiştirmemiz.
Benim bu konudaki maliyet düşürücü fikirlerimden biri şu. EA ve diğer bazı büyük oyun firmalarıyla bizim bir girişimcimiz görüşür, anlaşır ve Türkiye'nin büyük marketlerinde oyun satış merkezleri açar. Bu satış merkezlerinin elinde raw halde oyun kopyaları bulunur(demek istediğim o haliyle çalışmayacak), buradan biz parayı veririz, internetten fatura doldurulur(ea ya da diğer firmalarla etkileşimli olarak) ve fatura ile bağlantılı bir aktivasyon yapılır bu merkezler tarafından. O da bize bir kopyasını verir. Böylece bütün o kutulama, gönderme ve aracı masrafları ortadan kalkar. Türkiye'de oyun piyasası büyüyor, internet de kör topal da olsa yaygınlaşıyor, multiplayer oyunlar hakeza. Korsan satıcıları ise oyun firmaları kadar büyük değil ve zarar etmeye onlar kadar dayanamazlar, denetimler de daha ciddileşirse işler biraz daha düzene girer, ve en önemlisi korsan alışkanlığımız değişir bence. Tabii ki bahsettiğim bu yöntemin birçok bug'ı var aktivasyon ile ilgili, ama ciddiye alınırsa uygulanabilir diye düşünüyorum.