asıl belirtilmesi gereken, hakemin görüp göremeyeceği yorumunu doğru kavramaktır. nobrenin ç.rizeye attığı golde görememe ihtimali oldukça yüksektir. çünkü arada topun arada olduğu bir pozisyon. korayın pozisyonunu tekrardan göremedim ama samsunlularda fazla itiraz etmediğine göre çok bariz bir pozisyon değil sanırım. kaldı ki o pankartın açıldığı pozisyonun, yani anelkanın elle kaleciye ve topa müdahel edip attığı golü, hele de top o kadar yükselmişken ve barizken görmemek eşyanın tabiatına aykırıdır. o pozisyonu göremeyen bir hakem olamaz. diğer takımların da verdiği tepki normaldir.
evet bir takım şampiyon olacaksa bu sene ki olacak, muhakkak ligdeki diğer takımları da geçip olacaktır, bu gayet doğaldır. fakat, medyanın bu kadar taraflı fenerbahçe yayını yaptığını görmemek de mümkün değildir, ama yorum farkı nedeniyle belirtilen görüşlere saygım vardır.
kaçırılmaması gereken gerçek ise, bu sene (kasıtlı ya da kasıtsız) hatta geçen iki sene de hakem kararlarının fenerbahçenin oldukça lehine olmasıdır. Ama işin sinir bozucu tarafı, o bariz hakem hatası(ki hata bile denemz ne olduğu belli)ndan sonra bile, Cristoph Daum'un golde hiç bir şey olmadığını iddia etmesi, ve diğer bütün kararlarda da camianın büyük bir çoğunluğunun bu hatalrı makul görmesidir. Yetkili bir kişi çıkıp hatalardan üzüntü dyuduğunu belirtse belki olayların seyri gelişecekken, bu hatalar koruma altına alınmaya çalışmakta, pek çoğu da daumun yaptığı gibi meşru sayılmaktadır.
Sonuç olarak, hakem hataları vardır, ama hiç bir sebep, Anelka'nın attığı o golü veren hakemin iyi niyetini ispatlayamaz yani;**objektif bakmak** *elmalarla armutları birbirine karıştırmak* değildir!