Orjinal Mesajı Yazan: iori
(Turksportal'dan alıntıdır)
"Dosya formatını değiştirip şifreledik, çünkü insanlar oyunun dil dosyasını açıp kendi dillerine çevirip kopyasını satarak bundan para kazanıyorlar, bu nedenler bundan sonra oyunun dil dosyası bu şekilde çıkacak ve kimseye bu konu hakkında bilgi verilmeyecek."
Bu oyunun full sürümünü yayınlayıp bunlardan rant elde edenlere teşekkür ediyoruz. FM 2006 Türkçeleştirlemeyecek..
Bu mesaj üzerine bir çok fikir teatisi yürütülebilir.
Örneğin; dikkat edersiniz ki SI'nin resmi yamaların da (6.0.1) gibi oyuna yeni diller ekleniyor. Bunları heralde SI çevirmiyor. Bunları o dillerin sahip olduğu ülkelerin Araştırma siteleri dillerine çeviriyor ve SI'ye yolluyorlar. SI'da yapmış olduğu yamalara bunları ekliyor. Ha diyeceksiniz şimdi gene CD Satıcılarında yamaları satarlar, ona diyecek bir lafım yok. Akıllı olan adam bu yamaların nereden geldiğini bilir. Zaten ben bizim orada ki bir CD'ciye cevabını bilerek sormuştum. Bu oyunların Türkçe'lerini sizler mi yapıyorsunuz? İlk başta evet der gibi oldu ama, hayır dedi. Bunları netten indiriyoruz, CD'ye çekip satıyoruz. Ben de hemen bir soru daha yapıştırıp; bu yamaları saatlerce zaman ayırarak herkes ücretsiz faydalanabilsin diye yapıyorlar, sizler bunu CD'lerinize çekip parayla satıyorsunuz. Buna bu ülkede emek hırsızlığı diyorlar. Ben eğer yamayı yapanlara emek hırsızlığınızı belirtirsem, sizlere hukuki yollarla tazminat davası açabilirler. Herif bu sözlerim karşısında resmen şoka girdi ve yamayı, daha doğrusu CD'yi beleş vermek istedi. Ancak gerek yok, tahmin edebileceğinizi umarak ben bunu zaten internetten indiriyorum dedim ve çekip gittim. :o