aRkadaşlar sistemimde fifa05 kurulu! ingilizcem iyi ve lig tv imkanım da olduğundan bir süredir çok iyi denemeyecek seviyedeki yazılım bilgimle türkçe spiker konusunda kafa patlatıyordum. bu konuyu okuduktan sonra biggui ve GAP programları ile dat_eng.big ve hdr_eng.big dosyalarını biraz inceledim. Fifa05 için 4120 tane dat dosyası mevcut. bu dosyalar da tek sesten oluşmuyor, şöyle ki; bunların en büyüğü olan C_GOAL_AFTER.dat (ki sadece 3.06mb) dosyasının içinde 180 ayrı ses dosyası mevcut. en küçüğü M_AFFIRMATIVE.dat dosyası da iki ayrı ses dosyasından oluşuyor. bunun anlamı abartısız 20.000 ila 50.000 arası, belki de daha fazla ses kaydı demek. Ben WE11'i PS2 üzerinde oynadım. win.Eleven oyununa yamanmış türkçe spikeri incelediğimizde sadece yorumların türkçeleştirildiğini, oyuncu isimlerinin orjinal spiker tarafından söylendiğini görüyoruz. Orjinalini bilmiyorum ama türkçeleştirilmiş versiyonda yorum sayısı fifa spikerine oranla oldukça az.
Fakat türkçe spikerle oynamak oldukça güzel:
Çektiğiniz şut kalenin üzerinden trübünlere doğru gittiğinde bir "dağlara taşlara" demesi, zıplayıp topa uzanan kaleci için "kalecinin boyu uzadı" gibi yorumları oyuna ayrı bir zevk katıyor. bunu neden fifa ile yaşamayalım.
:sly: Şimdi fifanın da tüm dosyaları ile uğraşmak yerine can alıcı, tat verici dosyalarını seçsek, sadece bunları türkçeye çevirsek, diğer yorumları silerek veya boş kaydederek geçsek, oyuncu isimlerini de TSL haricinde orjinal bıraksak nasıl olur diye düşünüyorum.
eğer bu konuda yaptığınız çalışmada yardıma ihtiyacınız olursa zamanımın müsade ettiği oranda elimden geleni yaparım.
ben bu seneye kadar fifa99 oynuyordum(eski makinam buna yetiyordu) şimdi 6 aydır fifa05. aradaki farka bakınca bu oyunun bana gerçek futbol oynar gibi tat verdiğini anlayabilirsiniz. bu yüzden de fifa05i türkçeleştirip uzun bir süre onunla takılmayı düşünüyorum. çünkü her yeni versiyon yeni makina istiyor ve benim sistemim şimdi ve uzunca bir süre Pentium3 olarak kalacak.benim sizden isteğim Game Audio Player programı ile dat dosyaları wav formatına çevirme konusunda; internette uzun bir arama yaptım ve http://bim.km.ru/view/aE9A3F70DBCA94D5D918EBAD2C712A069.htm
adresinde en son fifa01 için GAP plugin bulabildim. fifa05 için kullanabileceğim plugin sizde mevcutsa adresim ekremozkan@hotmail.com
eğer bu işi yapabilirsem de seve seve SCN üzerinden paylaşırım.