Ey PES gençliği!
Birinci vazifen, PES’in istiklalini ve yeni versiyonlarını ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegane temeli bu şaheserdir. Bu şaheser, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni, bu hazineden mahrum etmek isteyecek fifacılar olacaktır. Bir gün bu baş yapıtı müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkan ve şeraitini düşünmeyeceksin! Bu imkan ve şerait, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. PES’e kastedecek fifacılar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile bu oyunun bütün hareketleri kopyalanmış, bütün yenilikleri çalınmış ve her yanı klonlanmış olabilir. Bütün bu şeraitten daha elim ve daha vahim olmak üzere, oyunu çekemeyenler gaflet ve dalalet ve hatta hıyanet içinde bulunabilirler. Hatta bu kişiler şahsi menfaatlerini fifanın geçmişiyle tevhit edebilirler. Bu kişiler, fakr ü zaruret içinde harap ve bitap düşmüş olabilir.
Ey PES istikbalinin evladı!
İşte; bu ahval ve şerait içinde dahi, vazifen, PES’i korumaktır! Muhtaç olduğun kudret, PES’deki asil futbolda mevcuttur.
(arkadaşlar lütfen başka yerlere çekmeyin sadece mizah amaçlıdır...)