Galatasaray Profesyonel Futbol Takımı Teknik Direktörü Eric Gerets, yarın yapılacak olan Galatasaray-Tromso UEFA Kupası 1. Tur rövanş karşılaşması öncesinde Florya Metin Oktay Tesisleri’nde bir basın toplantısı düzenledi.
“Tromso maçının önemli olduğu kadar zor bir maç olacağı da kesin. Bazı açıklamaları duyduğumda gülüyorum, ‘Galatasaray çok rahat geçer, beş gol atar’ gibi demeçler duyuyorum. Bu tip açıklamalar bizim konumuz değil.
Bazı sakatlıklar bize problem yaratıyor. Bunların başında Orhan Ak'ın sakatlığı geliyor. Bugünkü antrenmana da katılmayacak Orhan, tekrar bir testten geçireceğiz onu. Kaptan Hakan Şükür'ün de parmağında bir sorun var, onu kadroya kesin alıyorum ama ilk 11'de olma düzeyi nedir onu maç sabahı göreceğiz. Maalesef Altan'ın sakatlığı da devam ediyor. Altan'da da bir adale problemi ile karşı karşıyayız. Cihan içinde aynısı geçerli. Sasa İliç'in herkesin bildiği gibi geçen seneden kalan bir cezası var, halen o devam ediyor. Hasan Kabze içinde şimdiden hazır değil diyebiliriz, çünkü sakatlıktan yeni çıkıyor. Bunun yanında çok şükür ki uzun zamandan sonra Ergün'ü bu maçta kadromuza katabiliyoruz.
Bu sakatlıklar bize 26 kişilik kadroda bulunan her futbolcunun ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösterdi. Özellikle son karşılaşmamızda oyuna sonradan dahil olan oyuncularımızın gösterdikleri başarılı performans da yedek oyuncuların bir sezon boyunca ne kadar önemli olduklarını bize kanıtladı. Kadronuzun güçlü olması işte bu tip üstüste gelen sakatlık durumlarında önemli bir avantaj. Şunu da belitmeliyim ki sonradan oyuna giren oyuncularımızın performanslarından gerçekten memnunum. ne kadar hırslı, ne kadar arzulu olduklarını bana oyuna girdikten sonra gösterdiler.”
Basın toplantısının ikinci bölümünde Eric Gerets, basın mensuplarının sorularını yanıtladı:
-Bu kadar çok sakatlığın üstüste gelmesini neye bağlıyorsunuz?
Bazen bunların neden olduğunu araştırmak zor oluyor, çünkü burada değişik sakatlıklar sözkonusu. Bazı futbolcularımızda adale problemi var, bazılarının bileğinde var. Norveç'te oynadığımız maçtan sonra Türkiye'ye döndük, tabii burda iklim değişikliği nedeniyle de problemler olmuş olabilir. Yani tüm sakatlıkları genel olarak değerlendirmek yersiz olur ama şanssızlık olarak da değerlendirebiliriz.
-Hakan Şükür şayet oynarsa sahada Hakan-Necati-Ümit üçlüsünü mü göreceğiz?
Oyuncularımla görüşmeden maç kadrosu hakkında bir açıklama yapmıyorum. Ama tabii oynayabileceğimiz alternatiflerden biri de bu.
-Galatasaray bu karşılaşmada atak bir futbolu mu tercih edecek?
Tabii ki yine atak oynayacağız ama bu demek değildir ki körü körüne atak yapacağız. Kazara bir gol yersek işimizin ne kadar zorlaşacağını biz de biliyoruz.
-Bu karşılaşma için seyirciden bir beklentiniz var mı?
Seyircilerimize hiç bir şey söylememize gerek yok çünkü onlar zaten bizi çok fazla destekliyorlar. Onların yardımıyla biz bu yerlere ulaştık, onun için eğer maçın ilk dakikalarında bir gol bulamazsak da sabırlı olmamız gerektiğini en iyi onlar biliyor. Onun için de her hangi bir endişem yok.
-Altyapıdan gelen gençler hakkında ne düşünüyorsunuz?
Altyapıdan gelen gençlermizi çok çalışarak takımımız içinde rekabeti ortada tutuyorlar, bunu görmek çok zevkli. Örnek vermek gerekirse Hasan Şaş ve Sabri arasındaki rekabeti izlemek bana zevk veriyor. Şayet biri iyi gününde değilse diğeri oyuna giriyor ve başarılı bir performans gösteriyor. Ayrıca burada Galatasaray'ın altyapısına da tebrik etmek gerekiyor. Bu kadar genç yetenek altyapıdan bize veriliyor, kadromuza girebiliyor, bu da altyapımızın ne kadar iyi çalıştığını bize ispatlıyor.
-Sasa İliç ve Marek Heinz’ın performanslarından memnun musunuz?
Bildiğiniz üzere İliç sezona iyi başladı, sonra bir sakatlık geçirdi ve daha sonra da hafif bir bocalama dönemi oldu. Onun çok daha iyi bir futbolcu olduğunu biz de biliyoruz. Marek bugüne kadar iyi şeyler yaptı. Ama her ikisi için de geçerli olan bir şey, ikisinin de daha iyi olabilecekleri. Biz de bunun için onlara elimizden gelen yardımı yapacağız.
*Gs.Org*