Mühendis ve yönetici
Büyük bir şirketin üst düzey yöneticilerinden biri, bir gün New York üzerinde balonla dolaşmaya çıkar. Aksilik bu ya, pusulasını aşağıya düşürür ve kaybolur. İnmek için uygun bir yer ararken bir gökdelenin tepesinde sigara içen bir adam görür ve alçalır.
-"Pardon. Ben neredeyim acaba?" diye sorar.
- "Yerden 500 feet yükseklikte bir balonun içindesin" der adam. Yönetici sinirlenir:
-"Sen mühendissin değil mi?" diye sorar.
-"Evet." der adam. "Nereden bildin?"
- "Çünkü başım belada ve sana bir soru soruyorum. Verdiğin cevap 100% doğru fakat hiç bir işime yaramıyor."
-"Sen de yöneticisin değil mi?" diye sorar Adam.
-"Evet sen nereden bildin?" –Adam "Çünkü yerden 500 feet yükseklikte bir balonun içinde kaybolmuşsun. Pusulan yok, berbat durumdasın. Fakat bu şimdi benim sucum oldu." ...!!
Konuşmamak
Kızılderinin teki keçilerini otlatıyormuş. Derken bir cowboy gelmiş ve sormuş:
- Senin köpeğin mi?
- O köpek benim olmak!
- Onunla konusabilir miyim?
- Köpek konuşamamak! Cowboy köpeğe yaklaşır.
- Nasılsın?
- Fena değil! (Kızılderili şaşkın...)
- Bu kızılderili senin sahibin mi?
- Evet.
- Sana iyi davranıyor mu?
- Evet, çok iyi. Günde iki kez tuvalet için dolaştırıyor, bana yemek veriyor ve benimle oynuyor. (Kızılderili bu arada kafayı yemektedir) CowBoy kızılderiliye sorar.
- Senin atın mı?
- O at benim olmak!
- Onunla konuşabilir miyim?
- At konuşamamak! Cowboy ata yaklaşır.
- Nasılsın?
- Fena değil! (Kızılderili daha da şaşkın...)
- Bu kızılderili senin sahibin mi?
- Evet.
- Sana nasıl davranıyor?
- Iyi. Bana hergün gerekli yürüyüşleri yaptırıyor, fazla yük bindirmiyor, günde 2 kere ve her terlememden sonra terimi siliyor, ve içinde yiyecek ve yataklık olan ufak bir ahır inşa ediyor. (Kızılderili ne gözlerine ne de kulaklarına inanamamaktadır) CowBoy tekrar kızılderilinin yanına gelir.
- Bu Eşşek senin mi?
- Eşşek benim olmak, konuşmak ama çok yalan söylemek ...
Seyahat
erken saatlerde evinden çikan adam, yolculugunun sonunda otelde yer ayirttiktan sonra karisina mail gönderir. ama küçük bir hata yapar;yorgunlugu ile olsa gerek adresi yanlış yazar.
mail de haliyle farkli bir adrese gider.
------
giden adresin sahibi hanimefendi, kocasinin defin töreninden sonra, taziyet maillerini okumak için bilgisayarin basina geçer. son maili okuduktan sonra da düsüp bayilir. annesi kizinin baygin vücudunun yanina kostugunda açik olan maili okur ve o da kizinin yanina yigilip kalir;
mailde söyle yazar;
kime: sevgili karima
hayatim yeni ulastim..
tarih: 16 aralik 2006
''benden bu kadar geç haber aldigina sasiracagindan eminim çünkü zorlu bir yolculuktan sonra ancak gelebildim ve kaydimi zor yaptirdim. çünkü burasi çok kalabalik. burada bilgisayar da var...dileyen esine e-mail gönderebiliyor. her sey yarin senin buraya gelecegin düsünülerek hazirlanmis. seninle bulusmayi dört gözle bekliyorum...umarim yolculugun benimki kadar zor olmaz.
not: burasi çok sicak...
hatlar karışınca
adamin karisi gece yarisi dogum yapmisti.
sabah ilk is hastaneye telefon edip durumlari sormak oldu.
- alo orasi dogum servisi mi?
- evet efendim.
- servis sefi ile gorusebilirmiyim?
tam o sirada hatlarda bir karisiklik olur ve musterisiyle konusan bir otomobil tamircisi hatta girer. cazir cuzurt parazit sesleri ve hat duzeliyor.
adam :
- alo.... alo sesim geliyormu ?"
- evet devam edin.
- sesim simdi daha iyi herhalde, sizinkide oyle.
- merak edilecek bir sey yok, burada hersey yolunda, onu iki gun icinde evinize yollariz.
- demek her sey normal...?
- aslinda ne kadar zorluk cektigimizi bilemezsiniz. her tarafini elden gecirdik. ise yaramaz hale gelen yerlerini degistirdik. iki gun sonra da yeniden kullanmaya baslayabilirsiniz.
- nasil yeniden kullanabilirim anlamadim?
- hic merak etmeyin, sonuctan memnun kalacaksiniz. giris deligini daralttik, cok fazla genislemisti. her halde cok zor buluyordunuz.?
- fakat !!!!
- yooo hayir itiraz etmeyin, zorlandiginiz belli.. sik sik yaglasaniz iyi olur. bu arada cikis deligini de actik. biraz tikanmisti da.
- cikis deligi mi ?....
- hani gaz cikan deligi. o kadar iyi acildi ki simdi gaz cikarirken sesini dinlemek bir zevk.
- ne dediniz ?
- dedigim gibi hersey yolunda. emin olmak icin dun aksam bizzat kendim denedim. hersey okadar iyiydi ki. bu sabah yedi kisi birden ciktik ustune banamisin demedi.
artik oyle hizli ki hic sormayin cok memnun kalacaksiniz.