***herşeyden önce bir kere şunu söylemekte fayda var,6-7 yıllık bir makina olan ps2 için yapabileceklerinin en iyisi bu,oyun oynanırken tribünlerin boş olma saçmalığını ancak böyle açıklayabiliriz...ocak ayında ps2 ile yolun sonuna geldik diyen Konami Sony nin yoğun baskılarına dayanamayarak we9 ve we10 u ps2 de çıkarma anlaşmasi yaptı,tabi sağlam para indi konamiye.
***oyuna gelince we8 den tabiki daha iyi ama makinaya karşı oynamakla bir arkadaşınıza karşı oynamak arasında bugüne dek hiçbir wininigte görmediğim kadar fark var.Kesinlikle biriyle oynamak daha zevkli..
***we9 da çok sık faul oluyor,bunu kabullenip oyuna başlamanızda fayda var,we8 deki gibi hakemin özelliklerine göre bir düdük çalma ayrıntısı yok we9 da.gerçekten sinir bozucu bir durum bu..
***kornerlerde artık uzun boylu stoperleriniz ileriye çıkmıyorlar,yine ps2'nin performans sorunuyla ilgili,yani ceza sahası içinde kalabalıklaşınca we8 de oyun dalgalanıyordu,bu olsun istemiyorlar
***hakem bu oyunda artık daha gerçeğe yakın,avantaja bıraktıktan sonra oyun durduğunda oyuncunuzu yanına çağırıp sarı veya kırmızı kart gösteriyorki ,kartı görmenize rağmen zevkten ölüyorsunuz..
***Sakatlanmalar gerçekteki gibi,yani bazen anında sedyeyle dışarı çıkarılıyorsunuz bazen de oyuna ilerleyen dakikalarda devam edemeyeceğinizi anlayıp dışarı çıkıyorsunuz,10 üzerinden 10.
***taraftarlar da artık detaya girmeye başladılar,ama taraftarlar asla olması gerekn yerde değil
***yedek kulübesi hala bomboş,bu da oyunun we6 dan beri en büyük eksiği
***oynanabilirlikten asla taviz vermiyorlar,bu oyunda artık gerçekten sporcu gibi düşünmek zorundasınız,sabır çok önemli..
***topun üzerinde 360 derece dönme klasiğini korumuşlar ve tekniği iyi olan oyunculara özel hareketler eklemişler ki(ibrahimoviç,ronaldinho,c.ronaldo vs..)gayet iyi bir uygulama.ronaldinho r2 ye 2 kez üst üste basarsanız o akılalmaz hareketini yapıyor)
***sahaya çıkışlara hemen hemen bişi eklememişler,bu oyunun hala kanayan yarası, bu tip bir fantezi için ps3 te çıkacak olan we11 i bekleyeceğiz,bu kesin.
***kalecileri daha çok oyuna sokmuşlar,mesela topu oyuna elle uzun sokabiliyor bu kardeşlerimiz
***kaleye şut atmak artık daha etkili,özellikle gelişine vuruşlar mükemmel ama orda da tıpkı gerçek futboldaki gibi oyuncunun yeteneği varsa karşılık alıyorsunuz,yani G.Sarayda Tomas nasıl haddini bilip kaleye şut çekmiyorsa siz de takımınızdaki herhangi biriyle kaleye şut atmayın(nedved şutları pek fena :) )