evet arkadaslar sonic arkadasımızın bir problemi olmus aynı problemı yasayabilecekler için programı kullanmayı bırde yazarak anlatıyorum.
bakın o-edit programı acıldıgında sağ altta perspektif goruntu cıkar. bu goruntu ıle ıstedegınız gıbı oynayabilirsiniz. yani hareket ettirebilirsiniz. bu hareket ettirme sırasında alt ve ctrl tuslarına basılıp yanı bırer bırer tabı hareket ettirirseniz farklı dogrultularda hareket ettırıldıgını goreceksınız. ayrıca sag tarafta vertical-horizantal (dikey-yatay) butonları var. yıne onlardan mesela vertical basılı diğeri basılı değil ise perspektif goruntuyu sadece dıkeyde asagı yukarı hareket ettırebılırsınız. aynı şekilde yatay içinde gecerli. perspektif goruntu sadece yapılan editeme işleminin sonucunu gosterir. bu goruntuyu hareket ettirerek yapılan işin ince detaylarını gorebilirsiniz. ayrıca yıne sag tusa basılı tutup ileri geri yaptıgınızda zoom işlemi gerçekleşir.evet bur anlattıgım kısımda bir problem yok.çünkü dediğim gibi bu bolumde editleme yapılmıyor sadece sonuca bakılıyor.şimdi gelelim editleme kısmına...
EDİTLEME:
bakın arkadaşlar surat editleme ıçın çıkan noktaları ayarlarken yukarıdan manage texture yaptıgımız yerın altından ki anlatımdada gosterdım uv filter dı sanırım onu acın oncelıkle.(su an okulun pc si basındayım o nedenle programı goremedıgımden yanlıs hatırlayabılırm isimleri) yuz resmi cıkacak ve noktalarda cıkacak.bu rsimde hangi noktaların ne işe yaradıgını anlayabılırsınız.yeni başlayanlar için yararlı olacaktır.hatta sanırım noktanın ustune geldıgınde kırmızı olur ve diger 3 adet nokta gosterımlı gorunumlerde de o nokta kırmızı olur. ama tam emın degılım bı dıkkat edın. duzeltmek ıstedgımız noktaları tespit ettikten sonra eger karsıdan gorunumden ayarlıcaksak o pencereyi aktif hale getirip zoom yapıyoruz.yine ddigim gibi yardımcı tuslar alt ve ctrl kullanarak yapıoruz. ancak hangisi tam olrak hatırlamıyorum şimdi. alt(ctrl)+w ir zoom yapıoruz. isterseniz yukarıdaki menulerden de bulabılırsınız. alt(ctrl)+q uzaklastırma. evet noktalı goruntuyu yakınlastırdık. ancak biz kulakları editlemek istiyoruz ve goruntu tam ortaya dogru zoom yapıyor. işte burda oscar arkadasııznı sorunu ortaya cıkabilir. burada noktalı goruntuyu hareket ettırırken alt(ctrl) tusuna basılı tutarak hareket ettırıyoruz. boylece noktaların yerlerı kaymıyor. sadece goruntu degısıyor.ama eger sag taraftakı move ile yaparsak noktalrın yerlerı degısır. bu durumda resim 3 boyut ustune kaplandıgına gozler farklı yerlere geelecektir :) bu noktalı goruntuleden dırekt karsıdan olan goruntu terstır dıkkat ettiysenız (ki etmişsinizdir!) bu goruntuyu eger duz cevırırsenız ve işlem yaprsanız ve daha sonra tekrar ters cevırmezsenız gozler altında ıkı goz daha beılırıcektır. buların 2 tanesı resimdeki gozler diğer ikiside 3boyutlu goruntu ıcın programın bıraktıgı goz bosluklarıdır. benim size tavsiyem ilk başlarda işlemlerinizi tersten yapın.hemen alışırsınız zaten ben tersten yapıorum. kullanımı bu sekılde ama dedıgım gıbı alt ve ctrl tusları fonksiyon tuslarıdır. onların ne işe yaradıgını keşfedin. yukarıda bahsettiğim nokta goruntulu alanalrın hareket ettirilmesinde alt yada ctrl tusuna basarak sol tus ıle hareket ettırın. program karsımda olsaydı daha detaylı anlatım yapabılırdım ancak sımdılık ıdare edın daha sonra eger anlasılmamıssa yenı daha duzgun bır analtım hazırlarım. şimdilik bu kadar. hepinize kolay gelsin.