Bunun gibi şeyler mail olarak da geliyor. "Hoax" ismi veriliyor bunlara ve bana gelenlerden sizlere birkaç örnek:
1- 10 kişiye mail atmam karşılığında Intel'den bilgisayar,
2- 30 kişiye mail karşılığında ücretli olacak ICQ'ya bedava hak ve listemin silinmemesi sözü,
3- 10.000 kişiye mail karşılığında 1 trilyon $.
Bunların amacı sadece insanları kandırmak ve internet trafiğini gereksiz artırmak. P2P programlarındaki iPod reklamları gibi. İndirdiğiniz dosyaların en az yarısı iPod reklamı çıkıyor. Kötü de olsa reklam stratejisi.