*****SPOILER*****
*Filmi izlememiş olanlanların, ** ...* ** bölümlerini okumaması daha iyi olur...
Efektler, atmosfer, mekanlar hepsi çok güzel. 2 saat boyunca hiç sıkılmadan, zaman zaman gerilerek izledik filmi. Bunlar filme gitmek için olan sebepler, güzel bi film. Ama tekrar izlermiyim? Efektleri falan görmek için belki ama kesinlikle etkilendiğim için değil.
*Film bazı X-Files bölümleri gibi dank diye bitmeseydi (X-Files'a 50 dk yetmiyo ondan öyle bitiyo gerçi :), ama hiç bi bölüm kendi içinde mantıksızlığa düşmez en azından) herşey daha bi güzel olabilirdi. Gerçi aklıma başka bi alternatif sonda gelmiyo... Filmin başında beri bi konusunun olmayışı ilginç, amaçsız yere uzaylılardan kaçan, "9 canlı" 3 kişinin macerasını izliyoruz ama işte amaçsız. He, sonradan anladık ki ciddi ciddi amaçları Boston'a gitmekmiş... Eee ya uzaylıları bakteriler öldürmeseydi, Boston'a da saldırsalardı n'olcaktı sorusu geliyo aklımıza ama ne şanstır ki kahramanlarımız Boston'a ulaşınca uzaylılar bakteriler nedeniyle ölüyor ve mutlu sonla bitiyor.*****
Filmin başından beri bi konu eksikti, ta ki sonuna kadar "aha şimdi başlıycak esas konu" beklentisinin verdiği heycan vardı, ve film bitince "e nasıl yani" durumu oldu... Gerçi 100 yıl önce yazılmış bi kitaba göre yapılmış ama yine de bu mantıksızlıklar olduğu gerçeğini değiştirmez, senaryo ona göre değiştirilebilirdi. Ayrıca filmde bolca gözüme sokulan Amerikan Milliyetçiliği beni rahatsız etti.
Gişe için yapılmış -ki 4 temmuz dan hemen önce girmiş gösterime-, çok güzel efektleri olan, 2 saat boyunca eğlenerek geçirebilceğiniz, güzel bi film... Ama oturup bi daha izlemem...
*//edit//*