Orjinal Mesajı Yazan: Overkill
Yapılan araştırmalar dünyanın en yaşanası şehrinin isviçre olduğunu gösteriyor. Ne suç var ne geçim sıkıntısı var ne trafik, kalabalık var nede siyasi, dini çatışmalar var. Suya sabuna dokunmayan bir ülke. İlk fırsatta kapağı oraya atmayı düşünüyorum. Yaşam bakımından Kanada ve Avusturalya(araştırmaya göre) İsviçre'yi takip eden ülkeler. Ama yinede içimde bir New York'ta yaşama isteği var. Yukarıda İsviçre için övdüğüm hiçbir özelliğe sahip olmasada New York sonuçta..
İsviçre'nin dünyadaki en rahat ülke olduğu doğru. Oradaki insanlar sıkıntı çekmeyip hayatın monotonlaştığını düşnüyorlar ve intihar ediyorlar. Adamlar dertsizler diye intihar ediyorlar. Ama İviçre devletinin ekonomisinin iyi olmasının en büyük nedenlerinden biri; onların, bizim milli gelirimizin yarısını harcadığımız askeri alana pek para harcamamaları. Çünkü hiç bir ülke oraya bir tek kurşun bile sıkamıyor. Çünkü Dünya Merkez Bankası orada. O nedenle adamlar askeriyeye harcayacakları parayı başka yerlere harcıyorlardır.
Bir de overkill arkadaşım, kapağı oraya atmayı düşündüğünü söylemişsin. İsviçre vatandışlığına geçmek o kadar kolay değil. Vatandaşlık sınavına (birden orta 1 günlerim aklıma gelidi: -Lan bugün vatandaşlık sınavı var!) girmek için bir kaç bin isviçre frakgı veriyorsun. Vatandaşlık sınavında sıkı bir mülakattan geçiyorsun. Mesela "Türkiye-İsviçre maçında hangi takımı tutarsın?", "Eğer İsviçre'ye yerleşirsen Türk mahallesinde mi yoksa İsviçrelilerin olduğu bir yerde mi yaşarsın?" gibi sorulara tabi tutuluyorsunuz. Eğer bunu da geçerseniz 14-15 bin frankı verip vatandaşlığa geçiyorsunuz. E tabi, kolay mı öyle bedavadan dünyanın en rahat ülkesinin vatandaşlığına geçmek :)
İsviçre hakkında bir bilgi daha. Orada yeterli imzayı topladığınız her konuyu referanduma götürebiliyorsunuz. Kafelerin kapanış saati bile referandum ile belirleniyormuş. Düşünsenize:
-Olum hadi yat artık, bak yarın okul var.
-Yaaaa olmaz, daha erken.
-Olur mu evladım! Git yat bakayım yatağına!
-Tamam ya tamam! Yarın okuldan döndükten sonraki ilk işim bakanlığa gidip "Evdeki yatış saatimi"'n referanduma sunulmasını önermek olacak.