Nedense her zaman, PES ile fifa arasında oyunları yapanlar değilde, oynayanlar karşı karşıya geliyor, arkadaş aralarında fifa oynayanlar fifayı PESÇİ'ler PES'i savunuyor. Genel olarak pesi savunanlar, fifayı savunanlara göre mantalite olarak üstünler çünkü; hemen hemen her pesçi fifa oyanamıştır ama çok az fifacı pesi oynamıştır (o da bir-iki kere oynayıp gol atamayıp, eli kolu bağlı görünüm verdiğinden "bu ne biçim oyunya; gol olmuyor, adama bak moloz!" diye oyunu kenara atar).
PESÇİLER'e tek diyeceğim bu oyunu savunmayın, övmeyin, yüceltmeyin sadece tavsiye edin. PES'in futbolcuları sahaya çıktığında, oynayanı santraya ordanda soyunma odasına ışık hızıyla götürmesini bilir.
Saygılar..