başka bir forumdan direk alıntıdır.Faydalanmak için.
1. mesajBağlantı kullanımında kota kullanılması seçeneği bahsi geçtiği için bu başlık altına yazıyorum.
Önceki aylarda yurtdışı sitelere ulaşımda problemler olduğunda, "TTnet'in yurtdışı bağlantılarıyla ilgili sorun olmadığını kota kayıtlarının merkezî takibi için geliştirilmeye çalışılan bir sistemin uygulamasındaki problemler nedeniyle yönlendiricilerde sorun yaşandığı..." bilgisini paylaşmıştım sizinle. Söz konusu yazımı merak edenler "Internet ve Network" alt forumu içinde, yazı metninde "fetch" kelimesi geçen, "Trident" tarafından yazılmış yazılar için forumda arama yaparak ulaşabilirler. VPN esasına dayalı olarak geliştirmeye çalıştıkları o sistemdeki hataları bertaraf edemedikleri için, daha ilkel başka bir sistem uygulamaya koyuluyor.
Bu yeni sistemin çalışma prensibi basitçe söyle: Tüm port hızları en üst tarife olan 2048/512 olarak ayarlanacak ve bağlantı tarifeleri (256/64, 512/128, 1024/256 Kbps) kullanıcı adı ile kontrol edilecek. Yani tüm portlar adsl cihazının konsolundan bakıldığında 2048/512 ile çalışıyor görülecek, ama kullanıcı adı (örn: pclabs@ttnet) için tarife ne olarak ayarlanmışsa ulaşılabilecek maksimum hız o olabilecek.
Ben bu sistemin de sağlıklı olmadığı için uzun ömürlü olmayacağını düşünmüyorum. Nedenlerine gelince:
i) Kullanıcı olarak bizler merkezden kullanıcı adımız için ayarlanan hız tarifesinin ne olduğunu göremeyeceğimiz için asla emin olamayacağız. Bizlere "hızlarınız 512/128 yapıldı" diyecekler, buna göre para alacaklar; ama 512 yerine 400 yapmış olsalar bile şikayet için aradığımızda "dosya indirmeye çalıştığınız web sunucusunda problem vardır, vs." diyebilecekler.
iyi*) Çalıştığı şirkette 2Mbit bağlantısı olan; şirkette mesai bittikten sonra gelip evdeki bağlantısına şirketin kullanıcı adını yazarak; ev için kotalı 256/64 Kbps abonesi (25,7 YTL) olduğu halde, şirkette tekrar mesai başlayana kadar 2048/512 Kbps (238,6 YTL) hızında bağlantı kullanarak TTnet'in zaten zor yeterli gelen internet taşıma kapasitesini iyice zora sokabilecek.
iii)Erişim hızları kullanıcı adı ile belirlendiği için; hotmail, yahoo, kredi kartı bilgileri gibi ADSL kullanıcı şifresi çalmak için de uğraşmaya başlayacak "az gelişmiş ilkel zevat..
2.mesaj
arkadaşlar 128 den 256 ya geçişinde de resmi bir açıklama olmamıştı ayrıca ben de 444 0 145 i aradım ve mayıs ayına kadar kesin böyle bir şeyin olacağını belirttiler aynı arkadaşın dediği gibi 512 olursa 39 1024 olursa 49 ytl dedi. ayrıca bir internet sitesinde okuduğuma göre bu yurt dışı çıkışlarını genişletmek için ihaleler düzenleniyor bunların birisi gerçekleşti bir diğeri de 22 martta olacak tahminim nisan ayında 512 veya 1024 e kavuşucaz tabi bu ihalenin sonucuna göre olacak herhalde...