Arkadaşlar, önce neden sitelerin orjinal oyun konusundaki hassasiyet gösterdiğinden başlayalım:
Her ne kadar ülkemizde "internet" henüz yasalara ciddi anlamda bağlanmış bir kavram olmasa da dünyanın geri kalanında durum aynı değildir. O hergün inbox'ınızdan boşalttığınız "spam" mail'ler ABD'deki en büyük suçlardan biridir mesela. Geçenlerde dünyanın en büyük 4. "spam" mail dağıtan şebekesinin ardında bulunan bir üniversite öğrencisi yakalandı ve çok ağır cezaya çarptırıldı, örneğin.
Dolayısıyla yüzlerce kişiye emek sarfettirip ortaya bir oyun çıkmasına mahal veren firmalar, oyunlarının ortalıkta başı bozuk bir şekilde "kırılmasını" istemezler. Çünkü adı "oyun" da olsa bu sektör dünyanın en çok para dönüşünün yaşandığı sektördür; insanlar asla eğlenmekten vazgeçmeyeceklerdir. Siz bu hobi olarak yürüttüğünüz sitede illegal içerik bulundurduğunuz için ceza yemeyi göze alırmıydınız? Tabii ki hayır.
Ve inanın ki bilinen oyun crack sitelerinin forumlarında bile (bkz. www.gamecopyworld.com) şu başlıklar vardır forumlarda "NO WAREZ OR SERIALS ALLOWED!". Bırakın chat kanallarında bile alenen kanun dışı materyalden bahsedemiyorsunuz, "ban"lıyorlar.
Peki önce 11 sene evvelinden ve daha sonra da 5 sene öncesinde kriz geçirmiş, çok ilginçtir ki onca maddi sıkıntıya rağmen bir karışıklık patlamamış ülkemde, hele hele enflasyonun tek haneye geriledeği bir dönemde bile insanların bir oyuna, örneğin World Of Warcraft'a 82 YTL vermeleri mümkün mü? Tabii ki hayır. Bu ülkede maddi bağımsızlığını kazanmış bir oyunseverin bile iki kere düşüneceği harcamalar bunlar.
Oyunu yapanların açısından bakabilmek için bu siteyi yapan webmaster'lara "sitenizin dosyalarını aynen bana kopyalayıverin, banner'ını değiştirip kendime bi site açayım" deyin bakalım alacağınız cevap ne olacaktır? Ki bir oyunun ortalama 2-3 milyon satırdan oluştuğunu göz önüne alınca resim ortaya çıkıyor.
Bu kadar şeyi niye anlattım? Şimdi siz veya ben gidip orijinal FM 2005 cd'si mi sipariş edeceğiz? Bu kaçıncı hayır bilmiyorum ama bunun da cevabı "hayır". Sadece "üreten"e karşı "sezar'ın hakkı sezar'a" bilincinin oluşması gerektiğini düşünüyorum. Elbette ki bu ülkenin refah seviyesi yükselsin, benim lükse harcayabileceğim param olsun, bu ülkede de orijinal oyun satılsın, sonuç olarak oyunların dil menüsüne Türkçe de eklensin.
Dediğim gibi önemli olan bu bilincin gelişmesi. "Demokrasi demokrasi" diye bağırmakla olmuyor malesef, demokrasi dediğiniz kafalarda başlar. "Bana ney!" diyorsanız yarın polisten yediğiniz dayağa da itiraz etme hakkınız yoktur. Alakasız değil malesef.
Vakit ayırıp da bunları okuduysanız www.daemon-tools.cc 'den Daemon Tools'u indirin, sonra da http://www.mgforums.com/forums/attachment.php?attachmentid=2888 adresinden FM 2005 Mini İmaj'ı indirip Daemon Tools'un sanal sürücüsüne takın. Ta taaa! FM 2005 versiyon 5.0.3 çalışır durumda, başka bir update çıksa bile çalışacak artık. İyi eğlenceler..