Öncelikle şuna açıklık getireyim arkadaşlar, 2007 yılından sonra Avrupalı oyuncuların yabancı sayılmaması gibi bir durum yok. Zira federasyonun böyle bir kararı yok. Avrupa birliğine girmemizden kaynaklanan bir olay olarak düşünüyorsanız oyun çıktığı sırada Avrupa birliğinden Müzakere tarihi almamıştık ve durum belirsizliğini koruyordu..
Ancak Tam üyelik müzakerelerine balşadığımızdan itibaren yaklaşık 4-5 yıl sonra serbest dolaşım hakkı alınıyor ve bu serbest dolaşım hakkını aldığımız zaman federasyon bu uygulamada değişikliğe giderek AB oyuncusunu yabancı statüsünden çıkaracaktır...
Oyuncuların zamanla Türk olması olayı eğer oyuncularınız çok genç veya ünlü değilse 1-2 yıl içerisinde Türk vatandaşlığına geçiyor. Ancak ünlü ve yaşı biraz üst seviyelerdeyse Türk olması sizin yönetiminize göre zaman alıyor. ama her halukarda uzun süreler sonunda Türk oluyorlar...
Tabi bizim bunu teklif etme seçeneğimiz olsa, yani 2 yıl üstü TR de oynayan oyunculara vatandaşlık teklif edebilme gibi bir opsiyonumuz olsa daha iyi olurdu ama.. Kim bilir belki ilerde böyle bir seçenek konuy oyuna :)