Evet Trabzonsporla süren maceranın 2.sezonundayız.Biraz geç olsa da ara tatil ile zaman bulabildim.Sezon 2005/2006 yani.
Bu sezonda Freddy Adu,Fevzi Elmas,Mehmet Polat,Kürşat Duymuş,Şener Aşkaroğlu,Koray Avcı,Mehmet Önür,Murat Sözkesen,Okan Yılmaz,Ümit Ozan Kazmaz,Temur Altunhan,Serkan Gedik,Yasin Karaça,Ali Bilgin,Mehmet Topuz,Zafer Biryol transferlerini gerçekleştirdim ve toplam 25 TL’lik transfer bütçesinden 7.5 TL harcadım.D’heaneyi Altay’a 1.5 TL,Şener Aşkaroğlu’nu devre arası 3.1 TL’ye Denizliye sattım.İbrahim Egeyi de takas ile yolladım.Çok alternatifli bir kadro vardı elimde.Personellerde de bir temizlenme olmuştu.
Hazırlık maçları falan derken lige başladık.İlk maç Ankara evimizde 2-0 ile rahat geçtik.Ondan sonra Fenerbahçe ve Beşiktaş maçları ile zorlu bir viraj geliyordu.Deplasmanda Fenerbahçe karşısında müthiş bir şekilde atak oynuyordum.Çizgiden çıkartılan,direklerden dönen toplar.Olmuyor.Neyse Fenerbahçe atak oynadı biraz ve golü buldular.Çok geçmeden beraberliği sağladık.Yine atak oynuyoruz,tek kale Fenerbahçe gol yemiyordu.86 dk. 10 kişi kaldılar ama şans bir türlü tutmadı ve maç 1-1 berabere sona erdi.Fenerbahçeye ilk kez puan vermiştim.
Beşiktaş maçı da deplasmandaydı 0-1 öne geçtik sonra Carew eşitledi durumu 81 de Augustine ile öne geçtik 86’da 10 kişi kaldık.Ortada bir maç olmuştu.Ama yine de kazanmayı bilmiş ve şampiyonluk yönünde önemli bir adım atmış olduk.Bu zorlu iki derbi virajını 4 puanla bitirmenin ilerisi için verdiği umudun mutluluğu içindeydik
Şampiyonlar ligi bu paragrafta anlatıp lige dönelim derim.Geçen sene şampiyon olmuş ve 2 tura kadar yükselmiş odluğum için direk katıldım gruplara.Grubumda Deportivo,Celtic,Arsenal vardı ve istediğim gibiydi.İlk maç Deportivo ile deplasmandaydı.5. dk da 1-0 öne geçtiler 20’de beraberliği sağladık.52 de yine durumda 2-1 oldu 2 tane ofsayttan verilmeyen golümüzle ortada kala kaldık.1 puan bile bizim için yeterliydi ama olmadı.Celtic ile evimde oynuyordum bu maçı kesinkes kazanmak zorundaydım ve garanti gözüyle bakıyordum.İl dakikalar bastırdılar ama sonra kontrolü elimize aldık.11’de Mehmet Polat ve 45’de İlhan ile 2-0 öne geçtik.64 ve 83’de Sutton’un golleri ile adeta sahaya gömüldük.Sonraki maç Arsenal ileydi ve hiç umudum yoktu.Arsenal kaleye 20 şut atmış biz ise 1 şut atmıştık ve maç 0-0 bitti.Hiç ummadığım yerden puan çıkarabilmiştim.Ve grupta Arsenal sadece puan kaybını bana yapmıştı.Avni Aker’den istediğini alamadan gitmişti.Sıradkai maç nedeni bilmediğim halde Tarafsız sahada oynadığımıoz Arsenal maçıydı ve bu sefer öncekinden daha umutluyduma am 3-0’lık bir hezimetti maçın sonucu.Şimdiki maç evimizde Deportivo ileydi kafa kafaya yarışıyorduk ve son 2 maçı ne olursa olsun kazanmak zorundaydım.27’de Yasin 45’de Tuncay 74’de Fatih ile 2-1 Avni Aker’de zafer elde etmiştim.5 çekmiş 5’i de kaleyi bulmuş ve 2’si gol olmuştu.Artık son maç Celtic deplasmanı Arsenal Deportivoyu yenerse bende Celtic’i yenersem gruptan çıkacam ne olursa olsun bu maçıda kazanmam lazım.Nitekim bu maçda da kafa kafaya oynadık ama 0-2 galip gelen bizdik.Arsenal de Deportivoyu yenince geçen seneki gibi bir üst tura atlamıştım.Rakip olarak çok istediğim S.Prag çıkmıştı.Bu maç sonucunda 1-2 kazandım ve Şampiyonlar Ligindeki Kontra-Atak stili takır takır işlevini gösteriyordu.Evimde ise bu kadar rahat değildim.89’da Augustine beraberliği getiren golü atıp bizi rahatlattı ve 3-2 ile bu turuda geçip,Şampiyonlar Liginde Çeyrek Finale çıkan tek takım olan Galatasaray’ın bu övünç kaynağını ilk takıma çevirmiştik.Çeyrek finalde geçen sene beni eleyen Manchester United geldi.İki maçta da hezimet beklememe rağmen 0-1 ,1-0 ile toplamda 0-2 ile elendim.Ve bu sene geçen senekinden başarımı bir tur daha da arttırmıştım.Şampiyonlar Ligi maceramı sonlandırmıştım.
Lige gelince ligde paldür küldür gidiyordum.BJK maçından sonra Malatya ile 0-0 berabere kalmıştım sonrasında 6 maçlık galibiyet serisi tutturmuş Sebat ile berabere kalmıştım.Ardından Kayseriye 5,Samsuna ve Rizeye 2 tane attım.Sonrasında bir derbi daha geldi çattı.Galatasaray derbisi.21332 kişinin önünde 2 dakika da Lee’nin golüyle Sami Yen’de soğuk duş etkisi yaptık.75’de Necati durumu eşitledi ve Fenerbahçe gibi Galatasaray ile bu sene berabere kalmıştık.Denizli ile 1-1 berabere kaldık,Gaziantep’i 3-0 yendik.İlk devreyi böyle kapadık.Ve geçen senenin 2.devresinden beri mağlubiyet almıyordum.
2.Devre başladı.Ankarayı 1-0,G.Birliğini 3-2 ile geçtim ve zorlu 2 derbi virajı tekrarı geldi.Bu sefer ikisi ilede evimde oynuyordum.Ama iki maçda da yenişemedik ve 0-0 berabere kaldık.Sonra maçlar geldi geçti Birine 2,birine 4 attık.Son maç geldi Galatasaray maçı Hagi’nin maç öncesindeki yorumuna kazanacağımız yönünde beyan verdim.Ve nitekimde öyle oldu.Çok rahat bir Galatasaray maçı çıkarmıştım.41’de Gökdeniz attı.47’de ise yaşayan efsane attı golü.Geçen sene yine şampiyonluk maçında oynamıştım ve 30m.2den golünü atmıştı Hami bu şampiyonluk maçında da penaltıdan golünün kaydederek Avni Aker’de şampiyonluğu getirdi.Trabzonspor üst üste 2.kez şampiyon olmuştu.Ve Namağlup!Ve sadece ligde 9 gol yiyerek!Bu imkansız gibi görünse de gerçekti.Belki şans,belki beceri hepsiyle ortaya çıktı bu başarı.
Türkiye Kupasını’da kaldırdık ve 4 sene üst üste Türkiye Kupasını müzemize götürdük.
Geçen sezon sonu Türkiye’nin başına geçmiştim ve Danimarka’nın ardından 2. oalrak Dünya Kupası’na gittim.Grup istediğim gibiydi.Senegal,Nijerya,Hollanda.İlk maç Senegal ile idi.Tek kale oynadık.Direklerden,çizgilerden döndü top.Senegal seyrek seyrek geldi.Ve bir frikikten gol Rüştü aldı içeri.0-1 mağlubuz.Nijerya maçının ilk dakikalarında kalede Fatih Sonkaya.Neyse 15 dk.’da Ömer’i soktuk.Şaşkınlık işte.Zor bela berabere kaldık.Son maç Hollandayı yenmem gerek Senegal’in de Nijeruyayı yenmesi gerek.Ben Hollandaya 3 attım,Senegal berabere kaldı.Nijerya 5 puan ile üst tura çıktı ben 4 puanla 3.oldum.Gruptan çıkamadım.Ve kovuldum.Hikmet Karaman geldi görevin başına takımı rezil etti..Romanya,İzlanda,Polonya,İrlanda’nın grubunda 0 tamı tamına 0 puanla sonuncuyuz 3 maçta.Gıcık etti beni Menajer Ekle yaptım kovdum bunu.Ben başvurdum kabul etmediler yine bunu aldılar.Neyse dedik.
Ve yazıya son verdik….
Osman ÖZÇİLİNGİR