23 Şubat 2008 Cumartesi
Turkcell Süper Ligi 23. Haftası
Fenerbahçe - Bursaspor
Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu / 19:00
Takımımız Bursapor maçına hazır..

Takımımız bu akşam yaptığı son antrenmanla sahamızda oynayacağımız Bursaspor maçının hazırlıklarını tamamlayarak Samandıra Tesisileri'nde kampa girdi. Dereağzı Tesisleri'nde yapılan antrenman, antrenör İrfan Saraloğlu'nun yaptırdığı düz koşu ile başladı. 3 gurup halinde yapılan top çalma çalışmasından sonra teknik direktörümüz oyuncularımızı iki guruba ayırarak teknik ve taktik yoğunluklu bir çalışma gerçekleştirdi. Antrenman dar alanda yapılan çift kale maç ile tamamlandı. Gökhan düz koşu yaparak idmandan ayrılırken, Deniz Barış antrenmana katılmadı. Sakatlığı süren Brezilyalı oyuncumuz Roberto Carlos Dereağzı Tesisleri'ndeki antrenman sahasına gelerek hem idmanı seyretti, hemde doktorumuz Piyer Arzuman'a pansuman yaptırttı. Antrenman sonrası Teknik direktörümüz Zico ile oyuncularımızdan Kemal Aslan FBTV'nin sorularını cevaplandırdı. Bu arada kısacık kestirdiği saçlarıyla antrenmana gelen oyuncumuz Edu, yeni saç modeliyle arkadaşlarından büyük ilgi gördü.
Bursaspor Maç Kadrosu açıklandı.
Sahamızda oynayacağımız Bursapor maçı için oyuncu kadrosu akşam saatlerinde Teknik kadro tarafından açıklandı. Kadroda olmayan oyuncular için sabah saatlerinde Samandıra Tesislerinde bir antrenman programı uygulanacak.
Bursaspor maç kadrosunda bulunan oyucularımızın isimleri şöyle: Volkan Demirel, Diego Lugano, Yasin Çakmak, Gökçek Vederson, Kemal Aslan, Kazım Kazım, Mateja Kezman, Mehmet Aurelio, Can Arat, Ali Bilgin, Önder Turacı, Alex de Souza, Semih Şentürk, Uğur Boral, Claudio Maldonado, İlhan Parlak, Volkan Babacan, Deivid de Souza.
-----------------------------------------------------------------
Zico: “Her oyuncum kalitelidir”

Teknik Direktörümüz Zico, yoğun maç temposu nedeniyle bazı oyuncuları dinlendirmeyi planladığını belirterek, Bursaspor maçında biraz daha farklı bir kadroyu sahaya süreceğini söyledi. Zico, "İnsanlar emin olabilir ki, sahaya çıkacak her futbolcum, şu anda motive olmuş durumda. Herkes bu maçı kazanmak istiyor. Fenerbahçe'nin kadrosunda bulunan her oyuncu zaten, onun saha içerisinde haklarını savunacak, başarıyı getirecek her türlü kaliteye ve isteğe sahiptir" dedi.
Bugün yapılan basına kapalı antrenman sonrası resmi internet sitemize açıklamalar yapan Zico Bursaspor maçıyla ilgili olarak, "Bursaspor maçı, bizim ligdeki hedefimiz adına çok önemli maçlardan bir tanesi. Evimizde oynayacağız. Bu durum da bu maçın önemini artırıyor. Bu yoğun maç temposunda bazı oyuncularımızı dinlendirmeyi düşünüyoruz. Biraz daha farklı bir kadroyu sahaya sürmeyi düşünüyorum. İnsanlar emin olabilir ki, sahaya çıkacak her futbolcum, şu anda motive olmuş durumda. Herkes bu maçı kazanmak istiyor. Fenerbahçe'nin kadrosunda bulunan her oyuncu zaten, onun saha içerisinde haklarını savunacak, başarıyı getirecek her türlü kaliteye ve isteğe sahiptir. O yüzden de yarın çıkacağımız maçta oynayacak futbolcularımız da bu isteğe sahip olacaklar. Daha önceki tecrübelerimiz gösteriyor ki, hafta içerisinde oynadığımız Avrupa maçlarından sonra, bir süregelen başarısızlığımız var. Bu maçlardan sonra oynadığımız maçlarda hafta sonu istediğimiz sonuçları alamıyoruz. Bu yüzden, tam yüzde 100 şekilde olmasa da, oynayan oyuncularımızda biraz değişiklik yapmayı, uzun süredir oynayan oyuncularımızı biraz dinlendirmeyi, daha az şans bulmuş ve maç ritmine ulaşması gereken oyuncularımızı da bu maça sürmeyi düşünüyorum. Çünkü bizim her futbolcumuza, bu gittiğimiz maratonlarda kulvarlarda her zaman ihtiyacımızı olacak. O yüzden bu tip bir değişiklik yapmayı düşünüyorum. Sürekli aynı kadroyla, aynı futbolcularla 3 kulvarda birden oynarsınız, Türkiye ve Fenerbahçe'yi temsil ettiğiniz en önemli kulvar olan UEFA Şampiyonlar Ligi'nde de, ligde de sürekli aynı kadroyla oynayıp Futbolcularınızı yorarsanız, bu Milli Takım'a kadar yansır. Yani bunun sonuçları, Milli Takım'a kadar yansır. O yüzden bizim iyi bir planlama yapmamız gerekiyordu. Bunu da iyi bir şekilde yaptık. Oyuncularımızın kafasına, hepsinin, her an oynayabilecekleri fikrini yerleştirdik. Oyuncularımız da her an Fenerbahçe için sahayı çıkıp başarı göstereceklerine, kendilerini hazır hissediyorlar. Çünkü belirli tarihlerde belirli maçlar var ve biz de futbolcularımızı ona göre hazırlıyoruz. Onlar da buna en iyi şekilde yanıt veriyor. Futbolcular bir makine değildir. Her şeyden önce bunu hatırlamalıyız. Futbolcular da insandır. Fiziksel, mental, psikolojik olarak bu maçlarda yıpranıyorlar. 3 günde bir sizin için, camianız, hedefleriniz ve takımınız için çok önemli maçlara çıkarsanız, bu oynayan futbolcularınız bu saydığımız faktörlerden etkilenir. O yüzden futbolcuların verimini artırabileceğiniz maksimum şekilde yararlanmanız gerekiyor. Biz de elimizden geldiğince bunu yapmaya çalışıyoruz. Futbolculara bu kadar yüklenildiği zamanlarda, futbolcular sakatlık yaşayabiliyor, kendilerini saha içerisinde rahat hissetmiyorlar ya da toparlanacakları zamana dikkat edemiyorlar. Özellikle diz sakatlıkları artıyor. Futbolcular yoruluyor hatta çeşitli sebeplerden dolayı ölümler bile gerçekleşebiliyor. Hem de futbolun güzelliğine olumsuz etki yapıyor. Futbol artık bir iş olduğu için, yani para yönü de işin içine girdiği için, futbolcular artık bir nevi makine gibi kullanılmak isteniyor. O yüzden biz onların yanında olmak, onların sağlıklarına dikkat etmek için elimizden geleni yapıyoruz" dedi.
Sakatlıklar konusunda ise Zico, "Gökhan'ın özellikle bu yoğun tempodan kaynaklanan ağrıları var. Milli Takım'da oynadı. Geldi burada bir sürü önemli maça çıktı. Futbolcu gerçekten yoruldu. Onu da bu şekilde anlamamız gerekiyor. Futbolcu yorulduğu zaman, en ufak bir ağrı da olsa, onu dinlemek, anlamak ve ona kendini toparlaması için zaman vermek zorundasınız. Biz de bunu yapıyoruz. Selçuk'la da bugün konuştum ve maç içerisinde çok fazla efor sarf ettiğini ve kendisini gerçekten yorgun hissettiğini söyledi. Fakat bütün futbolcularımız burada çalışıyor, herkes şans bulduğunda en iyisini yapmak için bekliyor. O yüzden bizim hiçbir şekilde kafamıza takılan bir nokta yok. Futbolcularımız sakat olduklarında, ağrı hissettiklerinde, onları bir an önce hazır duruma getirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Diğer oyuncularımız da en iyi şekilde çalışıyor. Şans bulduklarında bunu en iyi şekilde değerlendireceklerini biliyorum" diye konuştu
Sezon başında Şampiyonlar Ligi'nde guruplar çekildiğinde "Bizi sadece Barcelona zorlar" şeklindeki ifadeleri hatırlatılan Zico, hala aynı fikirde olup olmadığı şeklindeki bir soruyu ise, "Bu görüşüm hala devam ediyor. Hatta son alınan sonuçlara baktığınız zaman, deplasmanda bir galibiyet elde edebilen tek takım Barcelona oldu. Özellikle ileri uçta öyle oyuncuları var ki, bu durum onları fantastik bir takım yapıyor diyebiliriz. Özellikle Henry, Eteo'o, Messi ve Ronaldinho gibi oyuncular, her takımda herkesin görmek isteyebileceği türden oyuncular. Sonuçlara baktığınızda Şampiyonlar Ligi'nde bir üst tura çıkmaya en yakın takım Barcelona görülüyor. Evet hala bu görüşüm devam ediyor" dedi.