Orjinal Mesajı Yazan: BeST_7RonaLDo
Üşnemedim araştırdım :) Topa ayağının içiyle tam ağırlık merkezinin ortasına vuruyor. Bu sayede top hem çabuk yükseliyor hemde yere daha hızlı iniyor. Bu sayede baraja çarpmadan ağlarla buluşuyor.
Bu yazdıgın şeyi ben carlos'un fransya attıgı frikik golü için geçerli oldugunu duymuştum :D
Magnus etkisi...
O vuruşada açıklık getireyim.
Roberto Carlos o şutu çekerken topun ağırlık merkezinin birazcık sağına Allah ne verdiyse vuruyor. Bu nedenle top vuruşun etkisiyle sağa doğru giderken belli bir süre sonra kendisini sola doğru itiyor.
Yani, Topun altına ağırlık merkezinin;
Sağına vurursanız sola
Sola vurursanız sağa
Alta vurusuanız üste
Üste vurusanız alta
Ortasına vurusanız belli bir süre sonra yavaşlar vs.
Olayın ayak içi, dışı gibi durumlarla alakası yok :)