Arkadaşlar doların ($) düşüşüyle donanım pazarında PC OEM ürünlerinin gerçek değeri oldukça düştü. Biz hergün bir yenisi yapılan ve eskisinin değeri kalmayan PC pazarında ezilirken, doların düşüşü bize güzel imkanlar sağladı. Bende eski kasamın değerini araştırdım ve en son 400 ytl ye talip çıktı. Elimdeki 500 ytl yide ona katarak bir PC toplamaya karar verdim (masaüstü).
Gigatek'in istediğimiz ürünlerden oluşan sistemler oluşturmamız için hazırladığı "Sistem Toplama"'dan istediğim bir sistemi topladım. Fiyat 747 $ çıktı. Doların HAFTALIK SABİT DEĞERİ 1.15 olduğuna göre sistemin fiyatı yaklaşık 860 ytl ediyor.
Sistemin özelllikleri
SOKET AM2 AMD-ATHLON 64 X2 4800+ AM2 109.5000 USD 1 109.5 USD + KDV
SOKET AM2 MSI-K9N NEO-F V3 74.0000 USD 1 74 USD + KDV
DDR2 SDRAM KINGSTON-1 GB DDR2 667 23.0000 USD * 3 69 USD + KDV
PCIE SAPPHIRE-HD2600PRO 105.0000 USD * 2 210 USD + KDV
SATA2 WESTERN DIGITAL-320 GB SATA2 16 MB 81.0000 USD 1 81 USD + KDV
DVD YAZICILAR LITEON-DVD-RW 26.0000 USD 1 26 USD + KDV
POWER SUPPLY / UPS HIGH POWER-HP 430 WATT 64.0000 USD 1 64 USD + KDV
TOPLAM : 633.5 USD + KDV
KDV DAHİL TOPLAM : 747,53 USD
Gördüğünüz üzre AMD'nin sağlam çift çekirdeklerinden 4800+, Kingston 3GB 667 mhz ram, 2 adaet HD2600 pro ve 320 gb 16 MB önbellekli sata2 harddisk almayı düşünüyorum. HD2600pro'ları Crossfire köprüsü ile kullanacağım. 430 WATT gücünde güç kaynağı ile ısı sorunu yaşamayacağımı düşünüyorum. HD2600pro'lar 2 adet kullanıldığında 8800gt üstünde performans veridği söyleniyor. Gigatek'de 8800gt'lerin 299$+KDV olduğunu düşünürsek, daha fazla performansı daha ekonomik koşullarda elde edebiliyorum. Sizce sistemde herhangi bir hata var mı? Sizin tavsiye edebileceğiniz daha ekonomik ve yüksek performansda işlemci ve ekran kartları varsa bana yardımcı olun. Donanımla ilgilenen arkadaşlardan yardım bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.