Orjinal Mesajı Yazan: Thor
AaB ligde de FCK'nun 2 puan önünde lider. FCK'nun UEFA maçlarından dolayı ligdeki düşüşünü iyi değerlendiriyorlar. Bakalım ne olacak.
Sayın Ozan Ateş,
-Bildiğimiz gibi Danimarka futbolu ülke ligi olarak çok fazla gelişmiş değil. Kulüplerin Avrupa'da ses getirebilmeleri için hala çok ilerleme kaydetmeleri gerekiyor. Sezonu şampiyon kapatan AaB'un menajeri olarak ülke futbolu için ne düşünüyor, daha ileri taşımayı nasıl hedefliyorsunuz?
-Önümüzdeki sezonda da şampiyonluktaki rakipleriniz FCK ve Brøndby IF olacak. Rakipleriniz hakkındaki yorumlarınız nelerdir?
-Son olarak SAS Ligaen'deki genç menajerlere ne gibi tavsiyeleriniz var?
Teşekkür ederim. DR.dk muhabiri Troels Trads Hansen.
-Danimarka futbolunun gelişmesi için öncelikle uluslararası başarı gerekli diye düşünüyorum. Bunun dışında genç oyuncuları büyük liglere kaptırmamak da çözüm olabilir ama o çok zor. Mesela ben Aaritalo'nun gidişini durduramadım. Futbolun gelişmesi için ayrıca yöneticilerin de zihninin değişmesi gerek. Ama bu da oldukça zor. Bu değişimlerin olması için kulüplerin kendine güvenlerinin olması lazım. Bir kulüp çoğunlukla finansal durumu düşünüyorsa gelişim zor. Mesela ben bu sezon Şampiyonlar Ligi'nde takımıma ve kendime çok güveniyorum. Şu an paraya değil de başarıya odaklanmış durumdayım. Hedefim Avrupa'da başarılar yakalayıp Danimarka takımlarının diğer lig takımlarının gerisinde görülmesini engellemek.
-FCK çok iyi bir takım. Önceki sene de çok iyilerdi. Ama benim onlar karşısında aldığım zaferler nedeniyle ligin sonuna kadar rahat değillerdi ve son 5 haftada kaybettikleri puanlar şampiyonluğu bana getirdi. Bu nedenle başta Gronkjaer ve Hangeland olmak üzere oyuncular üzüldü ve takımla olan bağları zayıfladı. Gronkjaer ile ben anlaştım. Hangeland da büyük ihtimalle satılacak. Eski havalarını yavaş yavaş kaybediyorlar, ama bu onları yine geçeceğim anlamına gelmez. Zaten süper kupa maçında da yenildik. Bu nedenle FCK yine şampiyonluk yarışında olacaktır. Brøndby ve Midtjylland da iyiydi geçen sezon ancak onların şampiyonluğu zorlayacağını sanmıyorum. Ayrıca Nordsjælland da geçen sezon bizi ve FCK takımını maçlarda zorladı.
-Genç menejerler benim ilk sezonumdaki gibi kendilerine ve takımlarına güvenmeli. Ayrıca hem oyuncuları mutlu etmeli, hem de kendi istediklerini oyunculara verebilmeli.
________________________________________________________________
Bu arada pazar günü Lyngby'den 39 dakikada 3 gol yedikten sonra 5 gol ile maçı çeviren Aalborg'u tebrik eder, perşembe günkü Getafe ile oynanacak UEFA Kupası maçında başarılar dilerim.