Arkadaşlar bu konuyu açmamın sebebi oyuna eklenen yenilikler ve çıkartılan özellikleri bi başlık altında toplamak.Benim şimdiye kadar bulduğum yenilikler (grafikler v.b gibi söylenen ana değişikliklerden başka(küçük ama güzel eklentiler.)) highlight ları kaydedebiliyoruz.
Fakat çıkan özellikler var ve bu özelliklerin çok can sıkan yönleri de var. ilk başta exhibition maç yaparken Home&away seçemiyoruz, hakem seçemiyoruz ve entrance scene i options dan başka yerde açamıyoruz. maç sırasında oyun durunca hiç sarı kart çıkarmadı hakem.(ya da bana olmadı olan varsa bilgilendirsin). maçtan sonra oyuncuların rating ine bakarken maçın starını seçmiyor. ayrıca ufakta olsa yaptığı yorumlarda yok.
pes 4 -> pes 5 geçişinde bir kaç özellik çıkarmışlardı. bunun amacı yeni eklenen özellikler için yer açmaktı. pes 4 de uzun saçlar sallanırdı pes 5 ve pes 6 da kaskatı olmuştu. bu sistem ve load kaynaklı bir değişimdi. pes 5 de olan oyuncu saha içinde sakatlanınca biraz oynadıktan sonra hakemin oyunu durdurması ve daha sonra hava atışı yapması da pes 6 da kalkmıştı. bunların hepsi daha önce dediğim gibi yeni gelen eklentiler için eskilerinden fedakarlık etmekti . Ama pes 2008 özellikle xbox 360 ve ps3 için(bilgisayar da buna giriyor ama sistem kişiden kişiye değişir) elinde çok büük bir güç vardı lakin eskiden çıkarmak zorunda kaldığı hiçbir değişikliği oyuna koymadığı gibi daha da iyi yapabileceği şeyleri göstermelik olarak geçiştirmiş (teknik direktör, yedek kulübesi gibi). bunlar benim kişisel görüşlerim. ama yinede beni uykusuz geceler, nasır tutmuş parmaklar beklemekte çünkü oyun her zamanki gibi çok iyi. aslında anlatmak istediklerimi daha da uzun uza yazıcaktım ama zaten okuyanlar anlar ne demek istediğimi...