**Gürcan Bilgiç - 24.09.2007**
**Kötünün istikrarı**
Zico müritlerinin ve tüm Fenerbahçeliler’in mutlu geçirdiği çarşambadan sonra, Bursa’da eski günlere geri dönüldü.
İstikrar yine sahnedeydi. Kötünün istikrarı…
Çarşambanın doğruları yine yanlışlarla yer değiştirip, kılık değiştirme etabından, gerçek ve kalıcı görüntüyü önümüze getirdi.
Zico puan kaybedilen, kötü oynanan maçlardan sonraki bilinen demecini tekrarladı.
Maçı seyreden Fenerbahçeliler bilinen tırnak yeme, karın kasılması, nefes almada zorluk semptonlarına geri döndü.
Bütün bu gelişmeler ışığında olan, bize oldu.
Ne yapmalıydık. Bilinen yazılarımızı mı yazacaktık? Bunları zaten haftalardır okuyorsunuz. Yaklaşık 60 maçtır benzer cümlelerin ya altını ısıttık, ya da devşirip önünüze getirdik.
Bu kez farklı yaklaş
Maya çalışalım.
Çarşambayı muhteşem yapan doğruların tekrarlanmaması, bu geceyi özel yapıyor. Yaklaşımların büyük bölümü futbolcuların maç seçtiği yönünde. İnter karşılaşmasında vizyondaydılar. Bu yüzden yüksek konsantrasyon ve istekle oynadılar. Tüm Dünya onları seyrederken şovlarını yaptılar, piyasaları arttırdılar, teklifleri bekler hale geldiler.
Futbolcuya endeksli oyun düzeninde, bu tip inişleri ve çıkışları sürpriz saymamak gerekir. Zaten yıllardır sistemden bahsederken, hiç olmazsa vasatın devamı adına konuşuyorduk.
Bu oyuncuları her maça aynı istek ve profesyonellikte hazırlamak kimi görevi…
Cevabı ben yazmayacağım. Futbolla aşağı – yukarı ilgili herkes bunu bilir.
İkinci etapta seçim yanlışları vardı. Üç gün sonraki maçın yorgunluğunu çok hisseden oyuncularla 90 dakikayı tamamlamak, sonuca baktığınızda yanlıştı.
Bursa maçında kenarların kullanılmaması, sağdan veya soldan tek orta gelmemesi bir saptamadır. Ama aynı görüntü Rize maçında da vardı.
Sonrasında Zico rakipten şikayetçi oldu. “Kapanıyorlar ve iyi mücadele ediyorlar. Çözemiyoruz. Önlem almamız lazım” dedi.
Bu sözleri kaçın kez söyledi bilmiyorum.
Çoğul konuştuğuna göre işe karşısındaki gazetecileri de mi ortak etti, bilmiyorum.
Önlemi alacak kişi kim?
Ortada bir maç yok. Bir çok maç var. Ve rakipleri Fenerbahçe’ye karşı kapanıp, iyi mücadele ediyor. Bul şu önlemi de, al be kardeşim. Görenler de “Ne yapsınlar? Her şeyi denediler, olmadı” desinler.
Bana kimse artık takım kalitesinden şikayetçi olamaz. Fenerbahçe kadrosu Çarşamba günü her türlü oyunu oynayabileceğini ispat etti.
Zico’dan beklentilerimiz bu oyunun hiç olmazsa yüzde 50’sini tekrarlatmasıydı. Yapamdı ve şikayetçi oldu.
Galatasaray ile puan farkı yediye çıktı.
17 yılın en kötü Fenerbahçesi var.
Bu durumda Zico’nun hatası yok (!)
Hata; Zico’yu anlamayıp, sabırla beklemeyenlerde.
Her maç sonunda söylüyor zaten “önlem alacağız” diye.
Niye söylemiyorsunuz kardeşim adama önlemleri…
Sizi gidi Zico düşmanları